Senaste nytt

Tillgång till Asiana first class lounge på Seoul Incheon?

Matsson

Medlem
Hej alla loungeexperter!!
Överväger följande bokning:
ARN-FRA-ICN-BKK.return.
Denna routing godkänns enl. telsamtal med USDM både England och US.
Min fråga är : Får vi access till asiana first lounge ICN om vi har OZ First till ICN men business från ICN till BKK.
5 Tim i ICN vore trevligt i F loungen......
Har någon erfarenhet av F lounge ICN ?
 

Magino

Medlem
Har en liknande resa senare i vinter och vad jag har läst på så brukar man få tillgång till F loungen. Se bara till att spara boardingkorten från F sträckan och visa upp det när ni kommer till ICN. Kan försöka komma ihåg att rapportera hur det går för mig i december.
 

Elsson

Medlem
Ja du ska få access till F loungen under förutsättning att även anslutningen till BKK flygs med OZ.

Jag hade problem att komma in i F loungen då villkoret är att man ska ha en F flight samma dag, då flyget från FRA gick den 16:e och ankom ICN den 17:e så blev det nej eftersom "min F flight var igår". När jag förklarade att det var en nattflygning och jag landade för 20 min sedan så blev jag insläppt:)
 

VonMögen

Medlem
Har en liknande connection om 1 vecka. In med OZ i F från NRT och vidare med OZ i C till HKG med 5h på ICN. Om det inte funkar med gammalt F bp så tar jag sats och springer in i loungen :)
 

Elsson

Medlem
Fråga efter en inbjudan till ICN F lounge vid incheckning på NRT, tror att det brukar skrivas F lounge invite på C boarding kortet.
 

VonMögen

Medlem
Sitter i F loungen på ICN efter en F resa NRT-ICN med OZ och ska vidare med OZ i C till HKG. Allt du behöver är ditt boardingkort från F-resan så kommer du in på 1 sek. F loungen är trevlig. Det finns Johnnie Blå, skönt tv-rum och en flygel men loungen är inget spektakulärt i F väg ...
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Sitter i F loungen på ICN efter en F resa NRT-ICN med OZ och ska vidare med OZ i C till HKG. Allt du behöver är ditt boardingkort från F-resan så kommer du in på 1 sek. F loungen är trevlig. Det finns Johnnie Blå, skönt tv-rum och en flygel men loungen är inget spektakulärt i F väg ...

Finns det några vilrum där? Har 8 timmar där i sommar. Anländer strax efter 04.00.
 

VonMögen

Medlem
Det finns inga direkta vilorum, men till vänster om maten och dryckerna finns det ett tv-rum med 4 sköna stolar som står delvis står avskiljda från varandra. Det funkade fint att sova där i 3h :)
 
Toppen