Senaste nytt

Aarhus Airport Executive Lounge?

Marcus_R

Medlem
Har googlat mig blå utan resultat.

Minns att jag såg en lounge på AAR när jag var där sist, stod något om access för BA, men inget annat.

Någon som känner till mer, eller rent av varit där? Inser att den är liten, men det är även flygplatsen, så kan vara kul och testa :)
 

Stefan62

Medlem
Jodå, det finns en liten lounge för BA Business och statuskort samt för Finnair Business. På skylten utanför loungen ändras informationen ofta vad gäller regler för tillträde. Det är ingen kontroll, utan det är caféteria-personalen som håller koll.

Ska man till Århus så kan jag också rekommendera flygplatsen i Billund som ligger på ungefär samma avstånd från Århus. "King Amlet"- lounge är bra med stor och varierad förtäring, drycker, internet, duschar och gott om utrymme.


Utdrag ur fram-googlad artikel:

[I]"Billund Lufthavns King Amlet Lounge er blevet hædret af Priority Pass-medlemmerne og er blevet tildelt statussen "Highly Commended". I alt 600 lounges fordelt på 300 byer i 100 forskellige lande har været med i opløbet.

Medlemmerne af Priority Pass-programmet har i forbindelse med brug af deres lounge-adgangskort stemt om, hvilke business lounger, de ville anbefale andre, og her har King Amlet i Billund Lufthavn, sammen med ni andre business lounger på verdensplan, modtaget flest stemmer.

Adgang for alle rejsende

Passagerer, der rejser på business class, har gratis adgang til loungen inden afgang, ligesom de, der er tilmeldt udvalgte bonuskortordninger, ligeledes har det. Samtidig har passagerer, der er i besiddelse af et Priority Pass naturligvis også adgang til King Amlet loungen. Det samme gælder indehavere af et Diners Club kort.

Faktisk har alle passagerer, som rejser på rutefly, mulighed for at købe sig adgang til King Amlet Lounge. Et enkelt besøg koster kr. 150, som betales ved indgangen til loungen. Man kan også købe et værdikort med fem eller ti besøg til kr. 125 pr. besøg.
"[/I]
 
Last edited:

Marcus_R

Medlem
Jodå, det finns en liten lounge för BA Business och statuskort samt för Finnair Business. På skylten utanför loungen ändras informationen ofta vad gäller regler för tillträde. Det är ingen kontroll, utan det är caféteria-personalen som håller koll.

Ska man till Århus så kan jag också rekommendera flygplatsen i Billund som ligger på ungefär samma avstånd från Århus. "King Amlet"- lounge är bra med stor och varierad förtäring, drycker, internet, duschar och gott om utrymme.

Då såg jag rätt sist. Har dock inget av de alternativen, så hoppades på möjligheten att betala för inträde.

Flyger BA (SunAirs) direkt flight GOT-AAR, så den passar mig bättre än att åka till Billund. 35 min, lagom :)
 

Marcus_R

Medlem
image.jpg

Gällde även Finnar.
 

Roger J

Medlem
Har alltid tyckt det är märkligt att SAS inte har något på AAR. Samma på MMX och GOT inrikes (Mavia har businesslounger där).
 

PILOTEN

Medlem
BIL har en trevlig lounge, men den är tyvärr inte tillgänglig för SAS resenärer (dock tex Lufthansa och även andra bolag utanför *A). Jag visade dock mitt Diners kort och fick komma in, tror inte det kostade någonting.
 
Toppen