Senaste nytt

Bästa sittplats i ekonomi på SAS A340 (gamla kabinen)

SvartMjolk

Medlem
Jag har en resa bokad med SAS till och från Peking. Jag har aldrig flygit long haul med SAS och har några funderingar. Jag har valt sittplats 23 H på båda rutterna. Enligt SeatGuru är sittplatsen Good, men med lite negativa inslag. När jag läser om platsen så står det att mediaboxen kan vara störande. Men sitter inte den under sätet? Eller når man boxen på Ecomomy Extra-sätet? Står heller inget om att jag skulle ha min TV i armstödet, är den i så fall på Economy Extra-sätet?

Borde jag boka säte vid nödutgången istället? Har någon varit med om att bli av med det sätet av någon anledning?
 

Nightfly

Medlem
Jag satt på rad 23 hem från Chicago för ett par veckor sedan. Det var gott om benutrymme - antagligen för att Economy Extra precis framför ska kunna fälla tillbaka sätena ordentligt. TV:n satt i en slags arm under stolen. Jag satt på E eller F.
 

Bernie

Medlem
Jag tycker att det är skönt att försöka fixa en egen "tvåa" efter boarding om möjligt. Skönt att kunna breda ut sig. Man brukar kunna sträcka ut sig på diagonalen också. :cool:
 

SvartMjolk

Medlem
Jag tycker att det är skönt att försöka fixa en egen "tvåa" efter boarding om möjligt. Skönt att kunna breda ut sig. Man brukar kunna sträcka ut sig på diagonalen också. :cool:

Har gjort det på Finnair några gånger och jag håller med om att det är skönt. Hur fungerar det med armstöder på SAS? Går det att fälla upp?
 

Dr. Miles

Expert
Har gjort det på Finnair några gånger och jag håller med om att det är skönt. Hur fungerar det med armstöder på SAS? Går det att fälla upp?

Ja. Det går att fälla upp.

OT.
Det var surt att det inte gick att fälla upp armstöd på Economy class stolar på SriLankans A340 när jag fick en hel rad med 4 stolar för mig själv. :mad:
 

SvartMjolk

Medlem
Ja. Det går att fälla upp.

OT.
Det var surt att det inte gick att fälla upp armstöd på Economy class stolar på SriLankans A340 när jag fick en hel rad med 4 stolar för mig själv. :mad:

Jag som tyckte det var jobbigt att på Finnair inte kunna fälla upp det mer än till hälften. Men att ha 4 säten själv men inte kunna utnyttja det tar ändå priset:p
 

Dr. Miles

Expert
Jag som tyckte det var jobbigt att på Finnair inte kunna fälla upp det mer än till hälften. Men att ha 4 säten själv men inte kunna utnyttja det tar ändå priset:p

OT svar igen.

SriLankan(UL)s stolar var byggda som ett par så att 4 stolar i rad var som följande.

I[SUB]D[/SUB]I[SUB]E[/SUB]II[SUB]F[/SUB]I[SUB]G[/SUB]I

Armstöd mellan E och F var fasta så det inte gick att fälla upp.
SriLankan Airlines Economy class A340_seat_06.jpg
 

karho

Medlem
Kan man hijacka denna tråd, eller se det som dålig sed? Kändes onödigt att starta separat tråd. Flyger ARN-ORD SK Y (förhoppningsvis), med A330 på lördag, är det någon speciellt plats man bör undvika där? Av bilder jag sett ser de ungefär likadana ut, seatmap säger mediabox plats E+F.
 

jsn

Medlem
Kan man hijacka denna tråd, eller se det som dålig sed? Kändes onödigt att starta separat tråd. Flyger ARN-ORD SK Y (förhoppningsvis), med A330 på lördag, är det någon speciellt plats man bör undvika där? Av bilder jag sett ser de ungefär likadana ut, seatmap säger mediabox plats E+F.

330-config i ekonomy extra definitivt rad 14, precis hur mycket benutrymme som helst :)
SeatGuru Seat Map SAS Airbus A330-300 (333)
Du har tre fönster för dig själv, precis som i många F... ;-)
 

tourist

Medlem
Jag har en resa bokad med SAS till och från Peking. Jag har aldrig flygit long haul med SAS och har några funderingar. Jag har valt sittplats 23 H på båda rutterna.

Hur fungerar det med armstöder på SAS? Går det att fälla upp?

Ja. Det går att fälla upp.

Inte rad 23 på 340 eller rad 20 på 330 (första raderna i Economy) såvitt jag minns. Det finns också mittensektioner bland de sista raderna med fasta armstöd. 31ABGH har obegränsat benutrymme, men är vid toaletterna och spädbarnen.
 
Toppen