Senaste nytt

Skidåkare icke medvetna resenärer?

Timotey

Medlem
Skymtade det Italienska, tjeckiska och sydkoreanska längdlandslagen på ARN idag och insåg att ingen utav dem använde sig av fasttracken i stora kontrollen på ARN. De som reser så ofta borde ju ganska lätt komma upp i status hos de flesta av allianserna. Vi får försöka locka över dessa till BC.se
 

henrik l

Medlem
Hmmm, visserligen är det ju en individuell sport, men dels misstänker jag att biljetter bokas av förbunden och där misstänker jag i sin tur att kompetensen inte kanske är den allra högsta. Men potentialen finns säkert. Sen får vill hoppas att medvetenheten som resenär inte är lika obefintligt som hos delar av fotbollslandslaget. Det var väl ett gäng där som lyckade missa en flight från någon flygplats i USA för att dom hamnade vid fel gate. Eller för att vara mera konkret, det fanns ingen ledare som föste dem likt en dagisgrupp till rätt gate:D
 

agehall

Medlem
Jag har en känsla av att många idrottsmän är sina egna AB:n och att de fakturerar förbunden samt bokar sitt eget resande, men det är bara ren spekulation.
 

SvartMjolk

Medlem
Jag har en känsla av att många idrottsmän är sina egna AB:n och att de fakturerar förbunden samt bokar sitt eget resande, men det är bara ren spekulation.

Som tidigare företagsrådgivare kan jag bekräfta att många idrottare bedriver företag. De jag var i kontakt med hade dock betydligt oftare enskilda firmor.
 

palmen

Moderator
Hmmm, visserligen är det ju en individuell sport, men dels misstänker jag att biljetter bokas av förbunden och där misstänker jag i sin tur att kompetensen inte kanske är den allra högsta. Men potentialen finns säkert. Sen får vill hoppas att medvetenheten som resenär inte är lika obefintligt som hos delar av fotbollslandslaget. Det var väl ett gäng där som lyckade missa en flight från någon flygplats i USA för att dom hamnade vid fel gate. Eller för att vara mera konkret, det fanns ingen ledare som föste dem likt en dagisgrupp till rätt gate:D

De skulle väl till San Jose i Kalifornien men irrade bort sig mot något plan till SJ i Costa Rica istället. Eller om det var tvärt om?
 
Toppen