Jag tolkade det också så. Det kändes lite väl snålt att man skulle vara tvungen att boka resan just den dagen också.
Nu fick jag svar via epost från säljaren jag pratade med:
"Nu har jag dubbelkollat med våran support och fått information om erbjudandet som gällde för den 3 december i julkalendern. Beskedet var samma som jag nämde för dig att bokningen skulle göras samma dag för att erbjudandet skulle gälla. Bifogar ett screenshot från erbjudandet som styrker det.
Att du har fått annat besked från oss är det beklagligt men tyvärr så kan vi inte erbjuda dig samma erbjudande idag. Om du är missnöjd med svaret så får jag hänvisa dig till våran Customer Care (kundrelation) på
www.sas.se/feedback så att de får kolla på ditt ärendet."
Det enda som står är ju att "Erbjudandet gäller för EuroBonus medlemmar den 3 december 2012." och att man då skulle fylla i sitt nummer för att bli registrerad. Ingenting om att man måste boka samma dag. I så fall kunde man väl bli vidarebefordrad direkt till bokningssidan? Otroligt otydligt. Jag pratade ju även med en annan säljare samma vecka för att ta reda på mer kring erbjudandet och han sa ingenting om att man varit tvungen att boka samma dag.
Hade ju såklart varit värre om jag redan bokat resan (en annan dag än just den 3:e), men jag känner ändå att det är kasst av SAS att inte vara tydligare. Har ju planerat resan, valt helg, spenderat tid på att kolla upp hotell och restauranger etc. Nån som tror att det kommer hjälpa att kontakta Customer Care?