Senaste nytt

Julkalendern lucka 3 - Trippla poäng till New York, Palma de Mallorca & Rom

mry

Medlem
Undra om det där gäller även om man redan bokat en sådan resa i den perioden? Det står ju inte att det inte skulle gälla så länge man anger sitt EBX kort nummer idag.
 
Last edited:

mry

Medlem
Tack, vet den säkra källan hur man lyckas registrera sitt nummer om man skaffade Eurobonus idag och får felmedelandet "Du har inte fyllt i rätt EuroBonus nummer. Ditt EuroBonus nummer innehåller 9 siffror." när man anger det numret man fick?
 

Pixel

Medlem
Min sambo hade samma problem på lucka 1. Då gick det inte att slå in numret förrän dagen efter.

Tack, vet den säkra källan hur man lyckas registrera sitt nummer om man skaffade Eurobonus idag och får felmedelandet "Du har inte fyllt i rätt EuroBonus nummer. Ditt EuroBonus nummer innehåller 9 siffror." när man anger det numret man fick?
 

mry

Medlem
Efter att ha titta lite mer på det kom jag fram till att man gör en HTTP POST till http://ebjulekalender.cloudapp.net/Register.ashx och den returnerar felet som man får. Antar att de exporterar listan med alla giltiga nummer till den servern varje natt då. Jag skickade feedback till dem för att se om de kan lägga in det manuellt.

Fast de kanske är smarta och kan se i loggen från servern att det vart fel fast det är ett giltigt Eurobonus nummer och lägga till det i listan på så sätt..
 

Vaniljvodka

Medlem
Hej!

Jag är ny medlem här och jag var tvungen att signa upp pga att jag just pratat med SAS angående deras lucka tre. Ringde till kundtjänst för att höra mig för om varför min sambo fått erbjudandet om trippla baspoäng i fredags, men inte jag. Precis som många redan sagt i den tråden så verkar det som att de väljer ut vissa som ska få det på kriterier som inte är helt kända, men kanske har med nyligen intjänad status att göra. Jag blev EBS för bara två månader sen, medan min sambo är EBB och ganska långt ifrån guld. Hursomhelst var det erbjudandet inget de skulle skicka till mig, trots att jag frågade snällt...

Min egentliga fråga hade dock med erbjudandet från den 3 december om trippla extrapoäng till New York att göra. Undrade om min sambo skulle få trippla baspoäng OCH trippla extrapoäng då jag fyllt i mitt och hennes eurobonusnummer på sidan den 3 december. Hann dock aldrig få svar på detta eftersom säljaren menade att man var tvungen att BOKA resan den 3 december för att få de här trippla poängen. Han satte mig på hold för att få det bekräftat från en supervisor och kom tillbaka med samma svar. Trots att det inte stod nånstans att man var tvungen att boka resan samma dag. Bara att man skulle fylla i sitt nummer för att vara med och sen resa under den period som angetts. Jag pratade även med en annan säljare angående den luckan samma dag och han sa ingenting om att man var tvungen att boka resan den 3 december.

Någon annan som förstått det så?
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag tolkade det också så. Det kändes lite väl snålt att man skulle vara tvungen att boka resan just den dagen också.

Nu fick jag svar via epost från säljaren jag pratade med:

"Nu har jag dubbelkollat med våran support och fått information om erbjudandet som gällde för den 3 december i julkalendern. Beskedet var samma som jag nämde för dig att bokningen skulle göras samma dag för att erbjudandet skulle gälla. Bifogar ett screenshot från erbjudandet som styrker det.
Att du har fått annat besked från oss är det beklagligt men tyvärr så kan vi inte erbjuda dig samma erbjudande idag. Om du är missnöjd med svaret så får jag hänvisa dig till våran Customer Care (kundrelation) på www.sas.se/feedback så att de får kolla på ditt ärendet."

Det enda som står är ju att "Erbjudandet gäller för EuroBonus medlemmar den 3 december 2012." och att man då skulle fylla i sitt nummer för att bli registrerad. Ingenting om att man måste boka samma dag. I så fall kunde man väl bli vidarebefordrad direkt till bokningssidan? Otroligt otydligt. Jag pratade ju även med en annan säljare samma vecka för att ta reda på mer kring erbjudandet och han sa ingenting om att man varit tvungen att boka samma dag.

Hade ju såklart varit värre om jag redan bokat resan (en annan dag än just den 3:e), men jag känner ändå att det är kasst av SAS att inte vara tydligare. Har ju planerat resan, valt helg, spenderat tid på att kolla upp hotell och restauranger etc. Nån som tror att det kommer hjälpa att kontakta Customer Care?
 
Toppen