Senaste nytt

United introducerar turn-down service i First class

Dr. Miles

Expert
United introduces turn-down services in United Global First - United Hub

United skrev:
United introduces turn-down services in United Global First

​To give our customers an added touch of luxury on long-haul international flights, we’ve launched a new turn-down service in United Global First[SUP]SM[/SUP].
As part of the service, we offer a new sleeping cushion with a 250-thread count outer cover in addition to the standard plush duvet, soft pillows and Philosophy-brand amenity kit. If a customer requests turn-down service, a flight attendant will position the cushion, duvet and pillows within the flat-bed suite.

“Our customers expect the highest-level of service throughout their travel experience,” said Mark Bergsrud, senior vice president of marketing. “The new turn-down service offers customers even more comfort, enabling them to arrive at their destinations refreshed and ready to go.”

Customers seated in United Global First enjoy priority airport services, a higher level of privacy and comfort and a more personal onboard experience. On most of our three-cabin aircraft, United Global First suites feature flat-bed seats, laptop power, USB ports, noise-reduction headset, personal, on-demand entertainment systems, additional storage compartments and a multi-course meal with complimentary wines.

Menar det att United kabinpersonal gör i ordning av sängen när man vill sova?
 

Senator

Moderator
Menar det att United kabinpersonal gör i ordning av sängen när man vill sova?

Ja, som ungefär alla andra bolag med en riktigt F redan gör :cool: Gissar man vill framstå med något "nytt" med ett styck nytt lakan :p

WOW viken lyxkänsla, nu kan man se andra bolag haka på detta :D
Kanske t om erbjuda lyxiga cookies.

Tyvärr min gode man, är det nog mindre WOW än du tror :p Fixade inte LH din A380 F säng till dig? :p Är nog bara UA som inte har så mycket annat positivt att tala om, och därmed gör en stor sak av en liten förändring.
 

jumbooze

Medlem
Ja, som ungefär alla andra bolag med en riktigt F redan gör :cool: Gissar man vill framstå med något "nytt" med ett styck nytt lakan :p



Tyvärr min gode man, är det nog mindre WOW än du tror :p Fixade inte LH din A380 F säng till dig? :p Är nog bara UA som inte har så mycket annat positivt att tala om, och därmed gör en stor sak av en liten förändring.
Hahaha, Senator, jag trodde du kunde utläsa min ironi med tanke på kakreferensen :D
Jo, både LX och LH har bäddat sängen åt mig utan att slå på trumman om trådantal i lakanet :D
 

Senator

Moderator
Hahaha, Senator, jag trodde du kunde utläsa min ironi med tanke på kakreferensen :D
Jo, både LX och LH har bäddat sängen åt mig utan att slå på trumman om trådantal i lakanet :D

Förlåt, jag är lite seg idag :eek:.. Äntligen hinner jag med att bidraga lite på BC.se.. Du tänkte en sådan från konkurrenten AA:
IMG_0201.jpg
 

Bringman

Medlem
Än en gång gör sig ironi utmärkt i skrift :p

Är det inte väldigt amerikanskt att marknadsföra med hjälp av antal trådar i lakanet?
 

JacobGBG

Medlem
Det känns som UA försöker att lyfta sig till att framstå som premium alternativet bland amerikanska bolag. Jag reste med deras nya economy på TATL till MUC förra månaden och var positivt överaskad. Nu är det förstås långt kvar till man ligger i nivå med SQ/TG/CP men definitivt en positiv trend.
 

nilsson

Medlem
Jag har inte riktigt förstått vitsen med turn down service på hotell. Dra för gardinerna och vika ena hörnet på täcket kan jag göra själv.

En gång förra året så satt jag och jobbade på ett hotellrum i Indien på eftermiddagen då det knackade på dörren. In kom en man bärandes en assiett med en chokladpralin på. "This is the chocolate service, sir" sa han, placerade den på skrivbordet och gick ut.
 

Senator

Moderator
Jag har inte riktigt förstått vitsen med turn down service på hotell. Dra för gardinerna och vika ena hörnet på täcket kan jag göra själv.

En gång förra året så satt jag och jobbade på ett hotellrum i Indien på eftermiddagen då det knackade på dörren. In kom en man bärandes en assiett med en chokladpralin på. "This is the chocolate service, sir" sa han, placerade den på skrivbordet och gick ut.

Jag kan uppskatta detta om det ligger sjutiotusenfemhundratrettionio kuddar på sängen, samt ett gigantiskt täcke som man vill bli av med. Om man är i extra varma länder där ett handduksbyte är på sin plats, eller man plockar med sig badhandduk, fyller på vattenflaskor och dyl.

Men om allt handlar om gardinerna håller jag med dig :)
 
Toppen