Senaste nytt

Fast track service på Bangkok Suvarnabhumi

Dr. Miles

Expert
Det beror på när man landar. runt kl. 6 på morgonen och runt kl. 14 på eftermiddag är rusningstid.

Om du flyger in till Bangkok med THAI har jag ett par Fast Track kuponger.
Dessa THAI markerade kuponger fungerar endast vid inträde till Thailand.

BKK Fast track kuponger.jpg

Brunna kupongen fungerar både för till/från Bangkok.
 

Alf

Medlem
Det beror på när man landar. runt kl. 6 på morgonen och runt kl. 14 på eftermiddag är rusningstid.

Om du flyger in till Bangkok med THAI har jag ett par Fast Track kuponger.
Dessa THAI markerade kuponger fungerar endast vid inträde till Thailand.

Visa bifogad bild 11222

Brunna kupongen fungerar både för till/från Bangkok.

Får man dessa kuponger när man checkar in på ARN? Funkar det inte med boardingpasset när man åker C?
 

JacobGBG

Medlem
BKK är en sån där flygplats där hemmamärket (TG) är så starkt att man undviker att flyga in/ut med något annat bolag.
 

jtq

Medlem
Ett stort tack till AHO som genom helt osjälvisk generositet erbjöd mig två fast track kuponger utan att vilja ha betalt för dem utan endast mot en uppmaning att "pay it forward". :)
 

CaptainM

Medlem
Någon som har erfarenhet av de olika företagen som erbjuder fast track service på Suvarnabhumi? Kan tänka mig att köerna kan vara långa i december.

En snabb googling gav följande (finns säkert fler)
http://www.fasttrack.in.th/product.php
BFS : Bangkok Flight Services.
Bangkok Airport Fast track Immigration service with VIP Meet & Greet service.

Jag provade Fasttrack för något år sedan, funkade klockrent. En vacker kvinna möte upp när jag stegade av planet och tog mitt handbagage och pass. Eskorterade mig därefter till fasttrack och skötte alla formaliteter.
Dock helt meningslöst då jag fick vänta på bagaget och de flesta som tog slowtrack genom immigration, kom ikapp vid bandet.
Vill också minnas att det kostade en slant, så prisvärt var det inte.
 

Dr. Miles

Expert
Om man vill köpa brunna version av Fast Track kupong(Premium Lane), kan man köpa den runt 400-500 THB/st på många resebyråer i Bangkok. Det fungerar både inresa och utresa till/från Bangkok flygplats.
Dock min brun kupong är inte till salu.

EDIT: Ombyggnad av säkerhetskontroll/immigration på ingång nära check in öar Q/R(inte samma sida som THAI check in) är klar.
Det tog inte så många minuter att passera säkerhetskontrollen/immigration när jag var där några dagar sedan.
 
Last edited:

JonW

Medlem
Några tips:
Flyger man C räcker det inte med BP, men det brukar stå agents innanför jetbridgen med namntavla över C-pax och dela ut pass.
Ramlar man av en 747 e dyl lite sent är det värt besväret att småspringa förbi medpassagerarna på väg till immigration om man inte har Fast track.
Ofta är det just de egna reskamraterna som skapar köerna.
Håll också utkik om de öppnar nya diskar och släng dig fram, det händer ofta när köerna växer.
Och: Är köerna outhärdliga är det värt att chansa och gå fram till en FT-disk, ofta orkar dom inte kolla, jag har provat flera gånger.
Till sist: Är du sen till en transfer, ryck bara tag i någon och förklara, dom hjälper dig i regel igenom.
 
Toppen