Senaste nytt

Vilken plats återvänder du helst inte till?

Palazzi

Medlem
Vi har ofta diskuterat de bästa resemålen vi besökt, men sällan vilka vi gärna undviker.

Vilken stad och land har gjort ett så dåligt allmänt intryck att du helst slipper ännu en resa dit?

Med tanke på vilka beresta medlemmar vi har begränsar jag listan till fem platser/person.
 

Palazzi

Medlem
1. Budapest
- Lurad på pengar i tunnelbanan
- Hotad av en "fejk-polis"
- Erbjuden två prostituerade
- Gellertbadets utebadhus stängt p.g.a av stark kyla (+8C i Dec)
- Totalt grått av smog
- Nerknarkade tonåringar som sover i trappuppgångar 100m från centrum
- Europas sämsta varuhus?
etc

2. Rom
- Aldrig förstått charmen med Rom... Känns som ett tomt skal

3. Edsbyn, Sverige
- Sveriges Tjernobyl.. "Fattigmansplattor", Industrier och skitiga fasader... (Ber om ursäkt till de medlemmar som bor där:p)
 

agehall

Medlem
Kairo, Egypten. Har nog aldrig känt mig så utnyttjad som när jag var där och jag har ingen som helst önskan att åka dit igen. Det bästa imho vore ifall IKEA öppnade ett stort varuhus och gjorde om resten av landet till parkeringsplats.
 
Vi har ofta diskuterat de bästa resemålen vi besökt, men sällan vilka vi gärna undviker.

Vilken stad och land har gjort ett så dåligt allmänt intryck att du helst slipper ännu en resa dit?

Med tanke på vilka beresta medlemmar vi har begränsar jag listan till fem platser/person.

En resa jag gjorde för några år sedan till Rumänien Mammia trots jag åkte med SAS som var helt ok trots jag bodde på Hilton, nej det var ingen höjdare. Mat var inget upplyftande, service? De kanske försökte.

Iaf dit åker jag nog inte.
 

tic

Medlem
Bucharest. Var där i 24 timmar. Det räcker. Inte så att jag ångrar det, fanns en del att se, men det räcker som sagt... (Däremot finns det annat i Rumänien som vore värt att se, men då måste man förmodligen åka via Bucharest i alla fall.)
 

Igorius

Medlem
Bucharest. Var där i 24 timmar. Det räcker. Inte så att jag ångrar det, fanns en del att se, men det räcker som sagt... (Däremot finns det annat i Rumänien som vore värt att se, men då måste man förmodligen åka via Bucharest i alla fall.)

Vår milage run med AF/KLM i helgen som var (http://www.businessclass.se/air-fra...t-st-denis-reunion-air-france-klm-2012-a.html) gav oss runt 13 timmar i Bukarest (lördag eftermiddag till riktigt tidigt söndag morgon), och under den korta tiden trivdes vi bra. Blev positivt överraskade av gatubilden. Prisvärd mat och trevliga människor (åtminstone på den restaurang och den nattklubb vi hann med...).

För min del intar Delhi (i vart fall Old Delhi) en ganska solklar förstaplats. Har inte någon annanstans stött på så många scams. Jag blir utmattad bara jag tänker på det. "Dofterna" är inte heller de mest angenäma...
 

Moco

Medlem
Om man nu kan inräkna det som "plats" så får det bli Stadshotellet i Jakobstad, Finland.

-Okristligt dyrt
-Tveksam standard
-Konstiga ordningsvakter i hotellbaren
-Besinningslöst dålig frukost.

Staden Jakobstad är däremot liten och fin, inget ont om den.
 
Göteborg
Det regnar alltid i Gbg. ;)

Jag svarar från ett regnigt Göteborg :)

Mitt fyrdagarsbesök i Beijing var intressant men jag kommer nog inte åka tillbaka. Vår taxichaufför stannade under pågående färd för att bajsa i tio minuter. I en korsning började två trafikanter slåss pga något missförstånd vid rödljuset, en av dom tog fram en skiftnyckel och såg ut att slå ihjäl den andra. Ingen reagerade.

Jag har svårt för ett land där ingen ler.
 

Timotey

Medlem
Narva i Estland. Tråkig och trist stad, folk snodde bilar mest hela tiden. Och inte ett leende från någon förutom de prostituerade som försökte ragga kunder.
 
Toppen