Senaste nytt

Flygbolag ni tror ni är ensamma om

Timotey

Medlem
En tråd lite liknande Robin Peterssons "Resemål som du tror att ingen annan har bevistat (Lek)"

Finns det några udda flygbolag ni flugit med som ni tror ingen annan här inne gjort?
Kanske somaliska Jubba Airways, Mongoliska MIAT, Nordkoreanska Air Koryo.

Har själv aldrig flugit med något riktigt udda men misstänker att det finns flera andra här inne som gjort
 

Agö

Medlem
Pluna mellan Montevideo och Iguazu Falls (dock misstänker jag att fler rest med detta bolag innan de gick i konkurs i somras).
 

agehall

Medlem
Har förstått att du flyger ganska flitigt i Afrika misstänkte att du har några spännande bolag.

Nej, det är nog det enda riktigt exotiska bolag jag flugit med. Undviker allt inhemskt som pesten - det har hänt att jag flugit xxx-FRA-yyy istället för att ta något lokalt bolag som flyger xxx-yyy. Denna gång fanns dock inte tid/möjlighet att göra annat än flyga direkt.
 

GVA380

Medlem
Sunflower Airlines (sedermera Sun Air och nu Pacific Sun). Flög ett antal gånger med dem i en Britten Norman BN2 Islander
 
Jag slår till med tre olika!

Peking - Pyongyang t/r med nordkoreanska Air Koryo.
Yangon - Nyang U (via Mandalay, tekniskt stopp) med burmesiska Air Mandalay, retur med Air Bagan.
Ashgabat - Mary med Turkmenistan Airlines.

Jäkligt sugen på Bhutans flaggbolag!

Finns bilder på dessa och lite till i http://www.flickr.com/photos/danielgustafson/sets/72157622219551616/ om någon är peppad.
 
Last edited:

Timotey

Medlem
Nej, det är nog det enda riktigt exotiska bolag jag flugit med. Undviker allt inhemskt som pesten - det har hänt att jag flugit xxx-FRA-yyy istället för att ta något lokalt bolag som flyger xxx-yyy. Denna gång fanns dock inte tid/möjlighet att göra annat än flyga direkt.

Genererar ju även lite mer miles:)
 
Toppen