Senaste nytt

Outsourcing av bokningen via telefon

Moco

Medlem
Tallin har vart bra de två gånger jag talat med dem, så det behöver inte nödvändigtvis vara negativt...

Negativt i bemärkelsen att fler jobbtillfällen försvinner ur Sverige - där snart ingen längre har arbete. I övrigt så är utländska call centers väldigt ofta orsak till huvudvärk, dock kanske mindre i fallet med Estland än Indien, Filippinerna etc.
 
Last edited:
Ja Odense, Bergen och Sveg är dom som tar hand om EBB - EBS och dom som inte är EBG/EBP.
Tallin tar hand om Premium kunder på dom tider som Premium sales har stängt i dom 3 länderna.
 

Palazzi

Medlem
Finns det något land med sämre geografikunskaper än USA? (Nordkorea?;)). Annars är mitt förslag USA; gärna någon republikansk stat i inlandet..:cool:
 

ski

Medlem
Ja Odense, Bergen och Sveg är dom som tar hand om EBB - EBS och dom som inte är EBG/EBP.
Tallin tar hand om Premium kunder på dom tider som Premium sales har stängt i dom 3 länderna.
Sveg var länge sedan man stängde (den är numera polisstation), därefter försvann Frösön (Östersund) och Övik är kvar. Gillar dem i Övik, oftast väldigt proffsiga. Talinn är ok. Scandic har av och till haft Estland med svensktalande personal och det har också varit bra. Dock är det ju negativt med att dessa arbeten försvinner från Sverige och de orter som behöver arbetstillfällen. Men precis som med outsourcing av stationspersonal så är det negativt men för kärnverksamheten kommer det säkert att fungera iallafall. Hellre flygande SAS-plan med egen personal ombord än SAS kundcenter men inga flygplan:(
 
Toppen