Senaste nytt

Generella hotellstandarden i Tokyo?

JacobGBG

Medlem
Hur upplever ni den allmäna hotellstandarden i Tokyo? Jag funderar på att nyttja min 2-4-1 voucher för att åka ditt med flickvännen typ 10-14 dagar men känner mig lite tillbakahållen av de höga hotellpriserna. Jag brukar generellt bo på 4*+ men har samtidigt fått intyrck av att dessa stärnor har lite mer stuns i Japan så att man faktiskt kunde överväga 3*+.
 

Dr. Miles

Expert
Hur upplever ni den allmäna hotellstandarden i Tokyo? Jag funderar på att nyttja min 2-4-1 voucher för att åka ditt med flickvännen typ 10-14 dagar men känner mig lite tillbakahållen av de höga hotellpriserna. Jag brukar generellt bo på 4*+ men har samtidigt fått intyrck av att dessa stärnor har lite mer stuns i Japan så att man faktiskt kunde överväga 3*+.

Några frågor:
1. Vilken månad tänker ni åka till Tokyo?
2. Vad är er hotellbudget per natt?
3. Vilket område i Tokyo vill ni bo?
 

Dr. Miles

Expert
Många hotell i Japan har så kallad "semi-double" room med 120-140 cm sängbredd. Var noga att kolla rumsbeskrivning om du tänker att välja japanskt hotell.
 

JacobGBG

Medlem
Det lutar åt sena delen av April, tidiga Maj.

Jag har inte gjort mer än absolut grundläggande research än så jag kan inte direkt svara på område men av alla rekommendationer verkar Roppongi/Shinjuku vara bäst för förstagångs besökare. Svårt att svara på budget så här tidigt, det känns ju som man vill göra något utanför Tokyo dessutom och då kommer det påverka totalbudgeten. Försiktigt räknat så känns det som 1.5k SEK/natt är topp.

Några frågor:
1. Vilken månad tänker ni åka till Tokyo?
2. Vad är er hotellbudget per natt?
3. Vilket område i Tokyo vill ni bo?
 

Trakzter

Medlem
Har varit Seoul ett par gånger med jobbet. Det finns ett Ibis som några bodde på men det fick inga höga poäng - dock ligger det centralt. Hade en även kollega som bodde en l'ängre tid på hotell och alltid valde Grand Hyatt pga pool området som är ett av de bättre bland hotell i Seoul. Enda nackdelen är att det ligger lite off vad gäller transporter så det blir taxi Man kan betala med kreditkort överallt - även taxi men glöm inte beskrivningar utskrivna.. Sedan har du även det centrala Westin Chosun Seoul - som har fina rum och en mycket trevlig o populär skybar. Intll ligger även ett Radisson som var poppis.Men som sagt - du kanske hittar ett erbjudande om du reser privat och inte vill betala allt för höga priser.
 
Toppen