Senaste nytt

Här är flygbolagen med minst benutrymme...

Palazzi

Medlem
Vad är anledningen till att bolagen väljer ett smalare säte? Flera av bolagen har 3+3 konfig, men med olika sätesbredd..

Om det vore så att man fick in ett extra säte hade jag förstått, men jag har inte sett så mycket 4+3 i plan av den storlek Ryan använder:confused:

Är inköpen så mycket billigare att det är värt att snåla?

Kanske snabbare boarding med bredare mittgång?

Jag som är ganska lång (kanske mer än så) har svårt med alla ekonomisäten, 28-31 spelar ingen roll. 34-36, då sitter jag bekvämt, men det är väl bara Qatar och några få fler som erbjuder det? (på vissa flyg).

Är 28'' minimum vad man får ha? Står att Ibera har 28''.. Är det IB Express?
 
Last edited:

SK1989

Medlem
Är 28'' minimum vad man får ha? Står att Ibera har 28''.. Är det IB Express?
Måste vara IB Express. Flög dem i våras och det måste nog varit det värsta jag hitintills åkt med (och då inkluderas Ryanair och Thomas Cook). Det var betydligt mer plats i Iberias A321...
 

henrik l

Medlem
Jag som är ganska lång (kanske mer än så) har svårt med alla ekonomisäten, 28-31 spelar ingen roll. 34-36, då sitter jag bekvämt, men det är väl bara Qatar och några få fler som erbjuder det? (på vissa flyg).

Är 28'' minimum vad man får ha? Står att Ibera har 28''.. Är det IB Express?

Jag mäter ju bara 175 möh vid havsnivån, men när jag flög BKK-SGN t&r med Air Aisa var jag glad att jag hade ett gångsäte. Annars är jag den en fönsterplatsare av ohejdad vana. SAS inrikes helt ok vid fönster. När jag har tvingats flyga R Scare kan fönster funka om sonen eller dottern sitter bredvid, men numera tar ungarna det och gång är ett bra alternativ då. Flög även två leg med charter (enbart stol) med Fritidsresor -97 och det var väl också bland det trängsta jag varit med om.
 

LinuxSam

Medlem
Jag såg en kille på inrikes SAS för några månader sedan. Både jag och han hade satt oss vid nödutgången pga. bättre utrymme. Jag blev flyttad för att jag var för stor runt midjan... ;-) Han blev flyttad för att han hade för långa ben. (!) Han kunde omöjligt få plats med benen i ett vanligt säte. Jag såg när han försökte... han fick sitta och bresa med ena benet långt ut i gången under start och landning. Det var deffinitivt mer synd om honom än mig... Jag har ju dessutom åtminstone delvis mig själv att skylla... svårt att göra något åt att man blev 200cm lång typ...

/LinuxSam
 

JonW

Medlem
Jag som är ganska lång (kanske mer än så) har svårt med alla ekonomisäten, 28-31 spelar ingen roll. 34-36, då sitter jag bekvämt, men det är väl bara Qatar och några få fler som erbjuder det? (på vissa flyg).

Thais gamla 747:eek:r, som ju är allmänt hatade här, har 34".
I planen med uppdaterad Y får man nöja sig med 32", samma i 380:n.
 

Homer

Medlem
Måste vara IB Express. Flög dem i våras och det måste nog varit det värsta jag hitintills åkt med (och då inkluderas Ryanair och Thomas Cook). Det var betydligt mer plats i Iberias A321...

och fällbara säten gör saken ändå värre...
IB mainline i ekonomi ungefär som Norwegian.
 
Toppen