Senaste nytt

Stockholm-Genève-London, hittar bara hos ITA/Kayak

Napapijri

Medlem
Till alla er proffs där ute, ni har säkert mött detta problem många gånger förr. Jag hittar en resa som jag inte kan boka hos Swiss eller någon web-resebyrå. Hos Swiss kan jag visserligen boka resan GVA-LHR med en senare avgång, men då hamnar resan på 2775 kr. Hur går jag till väga? Ska jag surra med en fysisk resebyrå?

27yu6b5.jpg


fz3n0i.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Om det är SWISS flygningar OCH anslutning kan det vara Married-segments.
Du kan tyvärr inte boka det priset. Det går att prissätta på Lufthansa.se(jag skrev en tråd om detta) men andra sa att det inte går att boka när man försöker att betala i slutet. :(
 

Senator

Moderator
Tack AHO! Så inte ens min resebyrå kan boka detta?

Du kan ringa Swiss och be dom att manuellt köra detta... Senast hade jag och agenten i Australien ett humoristiskt samtal hur morbid det lät när hon sa "I need to request to divorce these married segments". Jag svarade henne; "Madame, I am afraid I can't avoid making a pass at the notion of divorce sounds rather harsh given that we are talking about an airline ticket!" :p

Sen är frågan om det är värt att betala 250kr för denna resa? Jag hade en D-klass biljett fylld med "married segments" medan det fanns bra tillgänglighet på flighterna jag önskade... Lilla nackdelen med Swiss...
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Du kan ringa Swiss och be dom att manuellt köra detta... Senast hade jag och agenten i Australien ett humoristiskt samtal hur morbid det lät när hos sa "I need to request to divorce these married segments". Jag svarade henne; "Madame, I am afraid I can't avoid making a pass at the notion of divorce sounds rather harsh given that we are talking about an airline ticket!" :p

Det beror på om SWISS är lika hård som gamla Batikanen som inte tillät någon skillsmässa eller inte. :p
 
Toppen