Senaste nytt

Ni som vill bråka om tips om New York, bråka här istället

Status
Stängd för vidare inlägg.
Anti-tips: The rock är verkligen bara skräp och överkommersiellt! Ska ni besöka något torn är det bara empire state som gäller. Freedom tower kommer nog också bli läckert om det blir öppet för allmänheten. Annars kan ni åka upp i vilken skyskrapa som helst.

Eh? hoppas du skrev fel eller något för du är ju helt ute och cyklar om du menar allvar.
Snarare ESB som är totalt överskattat bara för att King Kong "klättra" där.

http://www.bug.co.uk/blog/2010/02/05/empire-state-building-vs-top-of-the-rock/

Bara läsa t.ex denna artikel ovan, The Rock är så fruktansvärt mycket bättre och vinner på ALLA punkter.
Finns verkligen inget som talar för att man bör välja ESB såvida man inte är ett maniskt "fan" av King Kong. :cool:
 
Last edited:
Eh? hoppas du skrev fel eller något för du är ju helt ute och cyklar om du menar allvar.
Snarare ESB som är totalt överskattat bara för att King Kong "klättra" där.

Empire State Building vs Top of the Rock | BUG Blog

Bara läsa t.ex denna artikel ovan, The Rock är så fruktansvärt mycket bättre och vinner på ALLA punkter.
Finns verkligen inget som talar för att man bör välja ESB såvida man inte är ett maniskt "fan" av King Kong. :cool:


Om du åker till new york och inte har varit uppe i Empire state har du inte varit i new york. Är du helt ointresserad av historia och arkitektur kan du väl lika gärna köpa någon annans vykort. Varför skickar du med en länk till någon meningslös blogg? Jag har provat båda två och
the rock är ingenting att ha.

Empirestate öppnar 0800 på morgonen och det är ingen kö till någonting då - ta en klar morgon och åk upp. Generellt öppnar de flesta ställen tidigt men staten vaknar inte förrän vid 10. Så allt du hinner innan dess är kö fritt.
 

palmen

Moderator
Eh? hoppas du skrev fel eller något för du är ju helt ute och cyklar om du menar allvar.
Snarare ESB som är totalt överskattat bara för att King Kong "klättra" där.

Empire State Building vs Top of the Rock | BUG Blog

Bara läsa t.ex denna artikel ovan, The Rock är så fruktansvärt mycket bättre och vinner på ALLA punkter.
Finns verkligen inget som talar för att man bör välja ESB såvida man inte är ett maniskt "fan" av King Kong. :cool:

Är nog bra att vi i förslagen till guiderna inte säger att någon har helt fel när det handlar om en perosnlig upplevelse/åsikt. Vi kan ju konstatera att 2 personer tycker helt olika i detta fallet om vilket som är den bästa "utsiktsplatsen". Båda har säkert sina för och nackdelar men att säga att någon har fel tycker inte jag är rätt, "it's in the eye of the beholder".
Om det är rena faktafel som någon skrivit är det dock bra om det korrigeras av någon.
 
Är nog bra att vi i förslagen till guiderna inte säger att någon har helt fel när det handlar om en perosnlig upplevelse/åsikt. Vi kan ju konstatera att 2 personer tycker helt olika i detta fallet om vilket som är den bästa "utsiktsplatsen". Båda har säkert sina för och nackdelar men att säga att någon har fel tycker inte jag är rätt, "it's in the eye of the beholder".
Om det är rena faktafel som någon skrivit är det dock bra om det korrigeras av någon.

Det är ju bara fakta, kolla vilken sida som helst?
Känns lite fel att skriva The Rock som anti-tips när 9.5 / 10 tycker The Rock är så mycket bättre, just pga att det är bättre pris, mindre folk, bättre utsikt och inga köer.
Jag känner ingen som föredrar ESB före The Rock, ingen.
Han som tyckte det i den här tråden är nog den enda jag sett på internet också, men vad vet jag? han kanske är stort fan av King Kong.
Men fakta är att ESB är sämre på allt förutom att man kommer några våningar högre upp, dock till ingen direkt nytta.
 
Last edited:
Om du åker till new york och inte har varit uppe i Empire state har du inte varit i new york. Är du helt ointresserad av historia och arkitektur....

Haha, ett maniskt behov av att kunna säga: Åh, titta .. jag har varit här på denna kända byggnad....och där... visst är jag cool? [facepalm]
Då hade vi det utrett.

Visst kan man nämna att Empire State Bulding är värt ett besök för det kännetecknar New York osv men att säga att The Rock är skit och samtidigt lyfta fram ESB är ju rent ut sagt ett skämt.

Värdelös blogg? Googla "Empire State Building vs Top of the Rock" - välj vilken sida du vill, ALLA kommer fram till slutsatsen att The Rock är bättre, nåväl - det kanske finns 1 sida på 100 som säger annat.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det är ju bara fakta, kolla vilken sida som helst?
Känns lite fel att skriva The Rock som anti-tips när 9.5 / 10 tycker The Rock är så mycket bättre, just pga att det är bättre pris, mindre folk, bättre utsikt och inga köer.
Jag känner ingen som föredrar ESB före The Rock, ingen.
Han som tyckte det i den här tråden är nog den enda jag sett på internet också, men vad vet jag? han kanske är stort fan av King Kong.
Men fakta är att ESB är sämre på allt förutom att man kommer några våningar högre upp, dock till ingen direkt nytta.
Hej Andreas

Jag personligen tycker att du gör fel här.
Tråden handlar om att ge tips om New York. Inte kritisera andras tips. Om du inte vill åka dit andra tipsar, det är helt din sak. Men komma med kommentär som denna känns väldigt lågt.
Andreas Eriksson skrev:
"Eh? hoppas du skrev fel eller något för du är ju helt ute och cyklar om du menar allvar.
Snarare ESB som är totalt överskattat bara för att King Kong "klättra" där.
"

Dessutom Erik Gustafsson skrev i början att max 3 tips per person(förutom hotelltips). Även om du kommer med bra tips, är det inte så uppskattad att du inte läser andras inlägg noga.

Värdelös blogg? Googla "Empire State Building vs Top of the Rock" - välj vilken sida du vill, ALLA kommer fram till slutsatsen att The Rock är bättre, nåväl - det kanske finns 1 sida på 100 som säger annat.

Om din umgängskrets gillar The Rock före Empire State Building är ingenting med den saken att göra.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Som det står i introduktionen är denna tråd till för att ta emot tips inför vår kommande reseguide om New York som lanseras nästa vecka, naturligtvis är det subjektivt och högst individuellt vad som är bra och dåligt i en stad.

Det är toppen att så många valt att lämna tips, fortsätt gärna göra det fram till ikväll (och förstås närmsta veckorna till kommande reseguider). Men tacksam om ni hoppar diskussioner kring tipsen. Det blir väldigt jobbigt för Erik som på kort tid ska sammanställa informationen till en bra guide om han måste gå igenom inlägg som inte är relevanta.

Diskussioner håller vi däremot utanför tråden fram till dess att guiden är publicerad.
 
Hej Andreas

Jag personligen tycker att du gör fel här.
Tråden handlar om att ge tips om New York. Inte kritisera andras tips. Om du inte vill åka dit andra tipsar, det är helt din sak. Men komma med kommentär som denna känns väldigt lågt.
Om din umgängskrets gillar The Rock före Empire State Building är ingenting med den saken att göra.

Ursäkta, men vem kritiserade egentligen först här? Han skrev ju att The Rock är skräp först..

Anti-tips: The rock är verkligen bara skräp och överkommersiellt! Ska ni besöka något torn är det bara empire state som gäller. Freedom tower kommer nog också bli läckert om det blir öppet för allmänheten. Annars kan ni åka upp i vilken skyskrapa som helst.


Visst, du får ogilla mig hur mycket du vill men du kan ju i alla fall se till vem som gjorde fel först. Jag har varit upp i båda och som jag sa, det är inte bara min umgängskrets utan varenda klok person väljer The Rock istället pga mindre köer, bättre utsikt, mindre folk och bättre pris, men han orkar väl inte ens googla eller vågar inte för att jag har rätt?
Vill inte spamma sönder med massor av inlägg till olika källor i tråden men att kalla The Rock för skräp och samtidigt hylla ESB, ja.. det är ju det verkliga skämtet.

Har redan ursäktat att jag skrev mer än tre tips, men är det inte lite dumt att radera tips i efterhand?
 
Last edited:
Måste bara tillägga och svara på AEs inlägg..
Andreas Ericsson tips är alltså ett resultat av googlande! LOL
Trodde det skulle baseras på egna erfarenheter. Skulle aldrig låta google avgöra om något är bra eller dåligt. Föredrar att prova själv och skapa mig en egen uppfattning. :) Googla det om du kan :)))

Har under de senaste fem åren varit i NY två gånger per år och mina tips är 100% av egna erfarenheter.
 
Måste bara tillägga och svara på AEs inlägg..
Andreas Ericsson tips är alltså ett resultat av googlande! LOL
Trodde det skulle baseras på egna erfarenheter. Skulle aldrig låta google avgöra om något är bra eller dåligt. Föredrar att prova själv och skapa mig en egen uppfattning. :) Googla det om du kan :)))

Har under de senaste fem åren varit i NY två gånger per år och mina tips är 100% av egna erfarenheter.

Googlande? Ja, google är faktiskt mycket bra.
Gå in på vilken reseguide du vill (google eller ej), ingen vid sitt sinnes fulla bruk rekommenderar ESB före The Rock. Måhända att vissa tycker att man ska besöka båda men har man lite tight budget och sämre med tid så rekommenderar 9.99 av 10 att besöka The Rock istället.
Men åk du upp i ESB bakom glasfönster & galler (riktigt fult med galler i bakgrunden om du vill fota en person), betala dyrare, stå flera timmar i kö, trängs med folk och ha en sämre utsikt om du tycker det är bättre.

Mina tips är inget googlande, jag säger bara fakta och vad resten av världen (förutom några tomtar, troll och fanatiska King Kong fans) tycker.
Du är egentligen inte ens värd att besvara så därför kommer jag inte svara eller läsa något mer i tråden.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen