Senaste nytt

Grosvenor house Dubai, 1:à intrycket!

segra

Medlem
Anlände 05.30 med incheckning 14.00, suck! Men vi blev genast hänvisade till en soffa så de kunde registrera oss. 1 min senare kom en dam fram och sa "segra" eftersom du är SPG gold så står dina 2 rum klara nu direkt. TACK sa jag riktig sliten efter en lång dag. Fantastiskt! Sitter i deras Level 5 club lounge nu och njuter av en fantastisk buffé samt fri dricka. Återkommer med mer info om detta hotell. Klart bästa hittills i livet.
 

Fredrik

Medlem
Har kollat på Grosvenor House inför en kommande resa till Dubai och det ser riktigt bra ut. Hoppas du bekräftar det efter ditt besök...
 

segra

Medlem
En liten "half way" kommentar. Fortfarande helt fantastiskt. Jag har bott på många hotell men detta överträffar vida mina förväntningar. Bor man i "premier room" eller svit så får man massor med mer värde. De verkar också frekvent uppskatta att man är SPG gold väldig ofta här.
 

maba

Medlem
Hallå segra, tänkte höra om ni haft någon nytta av era Dubai entertainer vouchers? Jag kan rekomendera buffén på Radisson media city som ni inte har alltför långt från er, detsamma gäller buffén på Amwaj Rotana resort restaurang Horizon. Sola lungt :)
 

segra

Medlem
Hallå segra, tänkte höra om ni haft någon nytta av era Dubai entertainer vouchers? Jag kan rekomendera buffén på Radisson media city som ni inte har alltför långt från er, detsamma gäller buffén på Amwaj Rotana resort restaurang Horizon. Sola lungt :)

Hej! Har använt ett par st vouchers redan. Bl.a. Meat & company, MJ's och i kväll använder vi de på den Italienska rest på Atlantis. Det är en bra deal med dessa vouchers. Jag köpte böckerna på nätet och fick de levererade till hotellet här i Dubai då vi endast reser med handbaggage.
Ska se om vi lyckas använda ett par till innan hemfärd.
 

segra

Medlem
Har kollat på Grosvenor House inför en kommande resa till Dubai och det ser riktigt bra ut. Hoppas du bekräftar det efter ditt besök...

Kan bara bekräfta mitt "första intryck". Helt fantastiskt hotell och om du ska boka så glöm inte att boka premier rum så du får tillgång till deras level 5 lounge. Då ingår frukost 06.00-12.00! Afternoon tea 13.30-16.30 med både var & kall mat samt all dryck utan alkohol. Sedan lite pre dinner buffe inkl alkohol mellan 18.00-20.00. Detta sparar du många sköna tusenlappar på. Sen har de också ett av Dubai's hetast inneställe på hotellet, Budha bar som är rätt häftig. Du har också till gång till systerhotellet Le Meridien som har ett gigantiskt land/strand område 5 min därifrån. Funkar att gå dit men hotellet har fri shuttle från morgon till 02.00 varje dag. Servicen är det bästa jag upplevt någonsin. Kör hårt! Du/ni kommer inte att bli besvikna.
 

nilsson

Medlem
Jag bodde just där och blev uppgraderad till en apartment suite. Det blev nästan lite fånigt stort med 4 RoK, tre toaletter, walk in closet och strykrum. Jag kan rekommendera den indiska restauranten Indego.
 

agehall

Medlem
Jag bodde just där och blev uppgraderad till en apartment suite. Det blev nästan lite fånigt stort med 4 RoK, tre toaletter, walk in closet och strykrum. Jag kan rekommendera den indiska restauranten Indego.

Fast du hade fortfarande ingen flygel! Hur överlever du utan den?!?

(För utomstående: Jag ska vid tillfälle berätta om mitt lilla "misshap" i MEX. Då kommer förklaringen...)
 
Toppen