Senaste nytt

Hotell vid Frankfurts flygplats

Fredde

Medlem
Någon som har tips på bra och prisvärt hotell vid Frankfurts flygplats? Landar vid 21-tiden på kvällen och reser vidare morgonen efter och behöver hitta något hotell för natten. Några erfarenheter?
 

Senator

Moderator
Någon som har tips på bra och prisvärt hotell vid Frankfurts flygplats? Landar vid 21-tiden på kvällen och reser vidare morgonen efter och behöver hitta något hotell för natten. Några erfarenheter?

Vad är prisvärt? Budget är viktig i denna fråga...

Jag har ofta bott på Sheraton och tycker det har varit enkelt...
 

Fredde

Medlem
Det är ju en övernattning på några timmar så standard och komfort spelar väl inte så stor roll bara det är ett OK ställe och det är enkelt att ta sig till/från terminalen.
 

Senator

Moderator
Det är ju en övernattning på några timmar så standard och komfort spelar väl inte så stor roll bara det är ett OK ställe och det är enkelt att ta sig till/från terminalen.

Om jag minns rätt så finns det 3 ställen man kan promenera till:
Sheraton
Hilton
Hilton Garden Inn

Jag har bott på Sheraton och Hilton, och fördelen för Sheraton är hur nära det är. Hilton tar ca 5min till att promenera till.

Dock kommer du spara lite pengar på att åka till något hotell som ligger utanför flygplatsområde, men jag minns inte hur det funkar med bussarna. Så du kommer behöva välja pris (budget) eller stanna på område utan buss.
 

Jacob

Medlem
Jag har bott på Mercure några gånger vilket varit helt OK och känts hyfsat prisvärt för en kort övernattning. Ligger i Kelsterbach fem minuter med buss från terminalen. Bussen går precis utanför ankomsthallen och är gratis.
 

SvartMjolk

Medlem
Om du inte hittar något bra alternativ vid flygplatsen så går det ju S-bahn hyfsat ofta. Då är du inne i stan på 12 minuter och har flera billiga hotell att välja på. Jag själv har bott på Excelsior vilket var väldigt bra valuta för pengarna. Fräscht, helt OK frukost och gratis minibar.
 

Fredde

Medlem
Om du inte hittar något bra alternativ vid flygplatsen så går det ju S-bahn hyfsat ofta. Då är du inne i stan på 12 minuter och har flera billiga hotell att välja på. Jag själv har bott på Excelsior vilket var väldigt bra valuta för pengarna. Fräscht, helt OK frukost och gratis minibar.
Ligger Excelsior nära tågstationen? Gratis minibar låter ju trevligt! ;)
 

SvartMjolk

Medlem
Ligger Excelsior nära tågstationen? Gratis minibar låter ju trevligt! ;)

Ja det ligger cirka 15 sekunders gång från en av ingångarna till centralen:)

Minibaren innehöll två Pepsi, två juice, tre vatten och två öl. Kanske var något mer också. Tyvärr inget vin eller bubbel. När vi bad om påfyllning så fick vi det! ;)
 
Toppen