Senaste nytt

Vilka är våra drömlounger?

ALU

Medlem
Jag har besökt en del lounger genom åren. Jag har läst en (hel) del om lounger här. Klart att man börjar att fundera på om den optimala loungen finns. Den där "hemliga" loungen som just nu figurerar i "Pandiontråden", är den så hemlig? Finns det några extra speciella VIP lounger?

Vilka är våra drömlounger? Vilka är det som vi, med all vår erfarenhet, inte får tillgång till eller kanske bara besökt någon gång?

Vilka är våra drömlounger?



PS. För min del står LHs First på drömlistan. Men det kanske är mot bättre vetande.... DS.
 

Jonas C

Medlem
Kalla mig en simpelton, men så länge det finns Bailey's och G&T i en lounge så är jag helt nöjd.
 
Last edited:

Storsteffe

Medlem
Kalla mig en simpelton, men så länge det finns Bailey's och G&T i en lounge så är jag helt nöjd.

Jag är nog inne på samma linje förutom att det i första hand är lugnet som hägrar. Hoppar exempelvis SAS loungen på Arlanda och går på Menzies E. då den oftast är betydligt mindre befolkad och vill man ha en riktig drink(eller äta) så är Andersson Food & Akvavit runt hörnet.
 

Roger J

Medlem
När man reser i tjänsten saknar jag lättare/fräschare matalternativ som sushi och fruktsallad (modell bättre). På dryckessidan saknas nästan alltid ex ett par olika smoothies osv. Förvånansvärt många lounger har underskott på eluttag också.
 

Jacob

Medlem
En optimal lounge är väl en lounge som är stor och rymlig (i förhållande till antal passagerare som använder den) och som både har bra faciliteter när man reser i tjänsten (möjlighet att vila, ta en dusch, jobba, få något stärkande och hälsosamt att äta) och som har bra faciliteter när man är off-duty (sköna fåtöljer, en bra tv, lite gott att äta och dricka, mysig atmosfär).

Dessutom har jag allt mer börjat uppskatta en ordentlig servicedisk i loungen. Att vid förseningar/problem slippa behöva lämna loungen och ställa sig i en lång seg kö någonstans utan istället kunna få hjälp i eller i direkt anslutning till loungen.
 
Toppen