Senaste nytt

Global Entry Program

Nemo

Medlem
Upptäckte idag att man kan få en smidigare inresa till USA om man ansöker om Global Entry / GOES. Är det någon som använder det? Är det värt besväret med ansökan och intervju?
 

Senator

Moderator
Upptäckte idag att man kan få en smidigare inresa till USA om man ansöker om Global Entry / GOES. Är det någon som använder det? Är det värt besväret med ansökan och intervju?

Gäller inte det enbart för Amerikanska medborgare samt eventuellt medborgare i Nederländerna då jag tror man har en överenskommelse mellan dessa två länder med Privium/Global Entry?

uppdaterat:
Global Entry is open to U.S. citizens, lawful permanent residents, Dutch citizens, South Korean citizens and Mexican nationals. Canadian citizens and residents may enjoy Global Entry benefits through membership in the NEXUS program.


http://www.globalentry.gov/eligibility.html
 

Alx

Medlem
Vad jag har fått för mig så kan inte svenska medborgare få det utan att vara permanent residents. Ville själv nämöigen få Global Entry iom köpet av lgh i NYC, men då gick det inte.

Edit: Såg Senators inlägg nu, så det verkar stämma att svenskt medborgarskap inte "duger" :D
 
Toppen