Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av www.rentalcars.com?

ACervin

Medlem
Verkar vara en sökmotor som letar upp billigaste bilhyra för tillfället. Gav betydligt bättre priser än Hertz och Avis i Sydafrika över julen. Avbokning möjlig utan kostnad. Tyvärr får man en voucher vilket alltid är lite olyckligt om man skulle slarva bort densamma.

Hyrbil | Boka billiga hyrbilar med rentalcars.com

Skärmavbild 2012-10-14 kl. 21.54.52.jpg
 

johan_fbg

Medlem
Jag har använt de några gånger, har inte haft något problem. Vouchern brukar jag spara i min Dropbox så jag vet var jag har den :)
 

011430121

Medlem
Hyrde via rentalcars, en bil i Neapel för 3 veckor sedan, och fick räkningen från Mastercard i förrgår och har blivit dubbeldebiterad!
Kommer att kontakata dem i morgon måndag.
 

bjorkebo73

Ny medlem
Verkar vara en sökmotor som letar upp billigaste bilhyra för tillfället. Gav betydligt bättre priser än Hertz och Avis i Sydafrika över julen. Avbokning möjlig utan kostnad. Tyvärr får man en voucher vilket alltid är lite olyckligt om man skulle slarva bort densamma.

Hyrbil | Boka billiga hyrbilar med rentalcars.com

Visa bifogad bild 10267

Varning för ebilhyra deras självriskelimineringsförsäkring täcker inte administrationskostnader för hyrbilsfirman ej heller kostnaden för att hyrbilsfirman ej kan hyra ut bil under tiden för reparation. I mitt fall kostade detta mig 110 Euro för en liten lackskada i form av 70 euro för att bilen repades under en dag och 40 euro i administrationsavgifter. Om detta nämns ingenting utom i det ytterst finstilta. Jag läste all information om försäkringen i anslutning till bokning även under ytterligare information om försäkring och i frågor och svar och dessa kostnader nämndes aldrig att de inte ingick. Det är ju märkligt att de ej ingår för varje gång försäkring utnyttjas så uppstår dessa kostnader och att inte nämna det annat än i det finstilta är bedrägligt skojeri. Så aldrig mer ebilhyra eller rentalcars.com som är samma företag del av Priceline och Booking.com. Varning varning.
 

Grungel

Ny medlem
Hej. Varning! Även jag har blivit dubbeldebiterad, samt mötts av en väldigt undermålig kundtjänst. Det blir halva priset om du anlitar de stora hyrbilsfirmorna direkt. Riktigt lurendrejjarföretag.
 
VARNING! Jag bokade i lördags via webben en bil över dagen med upphämtning på Sturups flygplats och avlämning på Ängelsholms flygplats. Inga problem, bekräftelse kom upp på skärmen inkl. priset.
Idag fick jag ett mejl från RentalCars.com om att jag måste betala 500 kr till, eller avboka, för avlämning på annan ort.
Jag ringde dem och det var som att tala med en vägg. "Du måste betala eller avboka".
"Jag har fått priset bekräftat, jag vil inte betala mer."
"Då måste du avboka"
GLÖM DEM !
 
Varning! Lurendrejeiföretag
Hyrde bil i Spanien via Rentalcars i sommar. Bilen skulle kosta totalt 2:200 kr. Upptäcker när jag kommer hem att de även har dragit 790 kr för en självriskåterbetalning som jag inte beställt + att Hertz i Spanien debiterat 1:800 kr extra för en påhittad skada på bilen. De bilder som de skickat visar inga tecken alls på någon skada. När jag pratar med Rentalcars säger de; "Du ska vara glad för att du missat att avsäga dig självriskåterbetalningen (den läggs på automatiskt) annars hade du fått stå för hela skadan själv" Aldrig mer Rentalcars för min del. Bifogar den bild som ska verifiera "skadan" på bilen
 

Attachments

  • Skada på bil.jpg
    Skada på bil.jpg
    153,2 KB · Visningar: 926

johan_fbg

Medlem
Bokade precis en hyrbil för en majvecka i Bologna med rentalcars.com. Övriga hyrbilsföretag hade extremt höga avgifter för självriskreducering, vilket verkar behövas i Italien. Hos rentalcars.com kom jag undan med 87:- per dag.

Återkommer med rapportering om övrig upplevelse när bilen är återlämnad.
 

Mikael S

Medlem
Självriskreducering är alltid ett problem då det brukar kosta rätt mkt. Själv har jag tecknat ett kort hos Ge money bank (eller Santander som de heter numera) enbart för komma åt deras självriskeliminering som ingår i deras kort. Fram till igår var man tvungen att ha deras "mitt kort +" för att den skulle ingå (kostar 195 kr/år) men from idag så har de ändrat det hela så att det även ingår i deras "mitt kort" (dvs utan +). Det kortet är helt gratis.

Så det kan kanske vara ett tips?
MasterCard med eller utan kredit - Santander Consumer Bank
 
Toppen