Senaste nytt

Air Baltic, olaglig friskrivning?

Concorde

Founding Member
Känns inte som jurister skulle uppskatta denna affärsmetodik med tanke på vad EU/REG 264 säger.

AB.jpg


Lagen är extremt tydlig med att flygbolag som verkar inom EU skall hjälpa till och kompensera passagerare, inom vissa rimliga ramar självklart. Ogillar skarpt vad AB gör här.

Hur är dom att flyga med? Hör från andra att det är Ryan Air nivå :eek:
 

Alx

Medlem
Hahaha... Det är ju pinsamt att se hur ofta flygbolagen försöker lura i folk att teckna diverse försäkringar. De kan inte friskriva sig på det där sättet. Men det är nog en hel del människor som tror det och därför fungerar det som flygbolaget tänkt. Hur vore det om folk gjorde slag i saken och tryckte till flygbolag som Ryanair och Air Baltic med EU/REG 264? Den gäller även dessa bolag, hur lite de än vill det.

Jo bortsett från att de inte tar ut diverse tramsavgifter så påminner AIr Baltic annars rätt mycket om FR.

Det finns gott om seriösa företag som försöker erbjuda samma tjänst med ansvar. Varför då välja dessa oseriösa aktörer? Lägg ihop samtliga kostnader så är sällan ens priset ett skäl!
 
Last edited:

tourist

Medlem
Ni pratar om Air Balic = BT, väl?

AB = Air Berlin. Jag har bara flugit AB ett par gånger, men det var goda erfarenheter både vid bokning och själva flygningen.
 

Alx

Medlem
Verkligen inte ok att försöka lura sina kunder så. Flyger hellre med ett flygbolag som respekterar sina kunder.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Jag blir alltid lika förvånad när jag hör folk försvara dessa oseriösa bolags ageranden med att de är billiga. Ibland höjs de dessutom till skyarna av Svenssons och media, trots sitt beteende. Vart går gränsen för fair competition? När företag väljer att bryta mot lagar och förordningar bör de bojkottas till förmån för företag som arbetar seriöst.
 

Roger J

Medlem
Det jobbiga med Riga är ju att det i princip bara är Air Baltic som flyger dit. Lufthansa har en daglig, även Lot.
Deras Business Class är bra dock. Men sjukt dyr. Loungen i Riga håller bra standard också. Gratis pinnglass (olika smaker). Men Lufthansa har ingen deal med BT-loungen, så flyger man Lufthansa får man inte tillgång till någon lounge alls, oavsett biljett eller status.
 
Toppen