Senaste nytt

Kan man inte välja om sittplats på incheckad BA flight?

Dr. Miles

Expert
Jag försöker att boka sittplatser åt mina kollegor på deras BA flight som avgår inom 24 timmar.
De har checkat in och det ser ut som det inte går att välja sittplats längre.

Går det inte att ändra sittplats om man har redan checkat in på en BA flight?
 

Dr. Miles

Expert
När man checkat in så går det inte att ändra på webben. Ring kundtjänst.

/M

Jag ringde till BA kundtjänst. Agenten sa att det inte går att ändra sittplatser online så fort man har checkat in OCH skrivit ut(mail/fax/sms) boardingkort. Efter detta kan man ändra sittplatser endast på flygplaten. Inte ens via kundtjänst.

Det här var dåligt av BA. Till och med SAS IT klarar detta. :eek:
 

Concorde

Founding Member
Snarare någon policy som ligger bakom än att systemen skulle vara begränsade. Misstänker att det har att göra med flight controller som vill kunna optimera. Men som sembl säger, ring. Får du nej, testa igen.
 
Har någon kommit på någon workaround? Har provat på American Airlines (biljetten är American Airline ticket stock) hemsida, British Airways hemsida och jag har ringt British Airways, dock utan framgång. Tycker det låter som bs (bullshit, dvs skitsnack) att det inte GÅR att ändra sittplats efter checkin (dessutom har jag inte checkat på det just det segmentet, jag har bara checkat in på övriga segment men det står ändå att jag redan är incheckad).
 

agehall

Medlem
Nej, det är så det fungerar. Tror systemet att du genererat ett boardingkort, så får du vänta tills du kommer till flygplatsen.
 

agehall

Medlem
Varför bytte du inte plats när du checkade in då? Det är ju inte direkt en nyhet att det är så här det fungerar hos BA.
 
Toppen