Senaste nytt

Flying Blue och Champagne

nilsson

Medlem
Igår arrangerade Flying Blue en trevlig Champagne-provning med efterföljande middag på Scandic City i Linköping för vana resenärer i närområdet. Med på middagen var även representanter från KLM/AF och Linköpings flygplats. Kvällen påbörjades med ett inledningsanförande från KLM/AF (som jag missade på grund av telefonsamtal), där det fanns starka hintar om en närastående tredje avgång på AMS-LPI-linjen. Detta följdes av en en dryg timmes presentation av Champagne i allmänhet och de sex olika Pol Roger i synnerhet som sedan hälldes i och ur glasen. Efter provning i ordnade former så öppnade sedan buffén upp med olika sorters lax, ost, små varmrätter och olika desserter. Jag småpratade lite med en av de drivande på att få KLM till Linköping och nästa projekt är att försöka få till en linje LPI-OSL.

IMG_20120927_195904.jpg

Våra värdar hade också tömt förrådet på givaways och dukat upp följande bort. Bland annat fanns där USB-minne, salt och peppar-kvar i porslinshusmodell, AF-bagagetag i rött läder, FB-visitkortsfodral, iPhone-skal, reseklockor och KLM-nyckelringar.

IMG_20120927_214434.jpg

Ett stort tack till arrangörerna.
 

agehall

Medlem
Synd att man inte blev inbjuden, det hade passat rätt bra att vara i linkeboda igår. Det verkar ju som att det var trevligt iaf. Antar att du föredrog detta framför ett besök i KSA? :)
 

nilsson

Medlem
Synd att man inte blev inbjuden, det hade passat rätt bra att vara i linkeboda igår. Det verkar ju som att det var trevligt iaf.

Jag blev inte inbjuden på middagen i Stockholm, trots att jag var där. Iofs så varken önskar eller förväntar jag mig att KLM ska veta var jag håller hus hela tiden.

Antar att du föredrog detta framför ett besök i KSA? :)

Jag kanske får välja båda!
 

jonasw

Ny medlem
AF-bagagetag i rött läder

Där var jag inte snabb nog! Kan bara hålla med om att det var en trevlig tillställning och hoppas på att den upprepas framöver. KLM-representanterna gjorde ett mycket bra jobb för att vi skulle känna oss välkomna och var också med i de olika samtalen vid matborden där folks erfarenheter och förslag kring Flying Blue fördes på tal.

Detta inlägg blir för övrigt min premiär här på forumet (har ubåtat en tid) men jag är ju redan bekant med några av er i den verkliga världen.
 

Jacob

Medlem
Låter som det var ett trevligt event. Jag hoppas att ni som var där berättade för alla övriga deltagare om en trevlig sida som heter BusinessClass.se... ;)

Och varmt välkommen till jonasw!
 

marbe166

Medlem
Tyvärr missade jag denna tillställning då jag var på tjänsteresa i Italien, det verkar som att ni hade en bra kväll. Trevligt att höra att det hintades om en tredje rotation på LPI-AMS :).
 
Toppen