GillBates
Medlem
Åkte till TLL den 2:a sep GOT-TLL. Väl på ARN så blev flyget försenat i närmare 6tim. Jag skickade in till oV att jag ville ha kompensation för detta men får följande till svar:
"Estonian Air flight OV126/02SEP12 experienced unexpected technical shortcomings and therefore we were forced to make changes to our flight schedule. I sincerely regret that your journey was involved with this unexpected irregularity.
As this irregularity was due to unforeseeable reasons pursuant to (EC) Regulation 261/2004, Article 6, care and assistance has to be provided, but no compensation is due. This follows from the text and legislative history of the aforementioned regulation."
Vad är "unexepcted technical shortcomings"?! Det känns ju inte direkt som force majeure. Det hela var dessutom bokat via SAS hemsida, men det spelar tydligen ingen roll då jag fick till svar av SAS att det är det opererande flygbolaget som ansvarar.
Vad göra?
"Estonian Air flight OV126/02SEP12 experienced unexpected technical shortcomings and therefore we were forced to make changes to our flight schedule. I sincerely regret that your journey was involved with this unexpected irregularity.
As this irregularity was due to unforeseeable reasons pursuant to (EC) Regulation 261/2004, Article 6, care and assistance has to be provided, but no compensation is due. This follows from the text and legislative history of the aforementioned regulation."
Vad är "unexepcted technical shortcomings"?! Det känns ju inte direkt som force majeure. Det hela var dessutom bokat via SAS hemsida, men det spelar tydligen ingen roll då jag fick till svar av SAS att det är det opererande flygbolaget som ansvarar.
Vad göra?