Senaste nytt

Erfarenheter av Thrifty (San Diego)?

jumbooze

Medlem
Hej,
Tittar på hyrbil i San Diego, och hittar bäst priser med Thrifty om man räknar bort Fox som har bra priser men usla reviews, thrifty har ju blandade reviews, har någon testat Thrifty?

En posistiv sak med California verkar vara ett förbud mot avgifter för additional drivers :D Så där sparar man en hacka också.
// J
 

VonMögen

Medlem
Tjena,
Hyrde en Dodge från Thrifty vid SAN för en helg i LAS för nåt år sen. Inga konstigheter alls, är det nåt spec som du undrar över?
 

jumbooze

Medlem
Hej,
Det jag hittat på nätet i form av reviews är väldigt blandat för Thrifty.
Sen funderar jag på mellan hyra av holidayautos.se eller av någon amerikansk sida typ Thrifty.
Vad jag har förstått så får man alla behövliga försäkringar på den holidayautos.se men om man hyr på amerikansk sida direkt så behöver man betala alla försäkringar separat.
// J
 

agehall

Medlem
Det är korrekt, hyr du via en svensk sida kommer försäkringar att ingå, men via de amerikanska kostar de extra.

Undvik dock ebilhyra.se - de är skojare och lögnare.
 

VonMögen

Medlem
När det gäller försäkringar kommer jag tyvärr inte ihåg. Jag ringde runt samma morgon (Thrifty var inte första valet ... ) och bokade. Tror jag la till ett par dollar för försäkring, totalsumman slutade runt $70 om inte mitt minne sviker mig.
 

mry

Medlem
Vi bokade på dollar på SFO flygplats och hämtade bilen igår. Vi hyrde via Autoeurope.se och fick ett rätt bra pris, och då ingick vissa försäkringar. Vi betalade 19 dollar extra för försäkringen för oss som reser i bilen och fick då även roadassist. Det är de försäkringar man borde ha tycker iaf vi och det är alla som dollar erbjuder. Vi tog dock inte gold rate som autoeurope hade för att extra förare inte kostar något och för 20 gallon besin som tanken rymmer betalade vi 87 dollar direkt till dollar. (4.35 per gallon och vi har den crysler town and country). 590 euro för 3 veckor betalade vi till autoeurope och vi är ju 4 stycken så vi tycker det är lagom stor bil.

Bra att veta är att dollar alltid försöker erbjuda er en uppgradering förmånligt pris och de finns väldigt stor prut mån på vad de tom säger så det är bra att veta...
 
Last edited:

agehall

Medlem
Har hyrt av ebilhyra.se flera gånger och det har alltid funkat bra. Men jag kanske bara har haft tur!:)

Jag bokade en "Dodge Charger eller liknande" och fick en vanlig full-size sedan. Det är inte riktigt samma sak och jag vet inget bolag som har dessa olika typer av bilar i samma bokningsklass, men ebilhyra vägrar ta ansvar för det och hävdar att jag fått det jag bokade.

Visserligen är det ju en bokning där man inte ser exakt typ, men den här bait-and-switch var lite väl grov tycker jag. Därför kan jag inte rekommendera någon att hyra hos dem.
 

Bringman

Medlem
Jag bokade en "Dodge Charger eller liknande" och fick en vanlig full-size sedan. Det är inte riktigt samma sak och jag vet inget bolag som har dessa olika typer av bilar i samma bokningsklass, men ebilhyra vägrar ta ansvar för det och hävdar att jag fått det jag bokade.

Visserligen är det ju en bokning där man inte ser exakt typ, men den här bait-and-switch var lite väl grov tycker jag. Därför kan jag inte rekommendera någon att hyra hos dem.

Precis samma sak hände mig. Fick även betala flygplatsskatt trots att alla skatter och avgifter skulle ingå i priset.
 

agehall

Medlem
Underbart. :(

Det är ju problemet när man betalar en tredjepart och får en voucher tillbaka. Om något strular så har man ju inga alternativ och de vet om det.
 
Toppen