Senaste nytt

Tier points intjäning på American Airlines

agehall

Medlem
Jag håller på och konstruerar en liten TP-run men då jag är total n00b på OW, så måste jag dubbelkolla att jag fattat saker rätt.

Ger verkligen varje litet hopp i F med AA 60 TP!? Och visst tjänar man TP på flighter som körs av American Eagle?
 

Homer

Medlem
Jag håller på och konstruerar en liten TP-run men då jag är total n00b på OW, så måste jag dubbelkolla att jag fattat saker rätt.

Ger verkligen varje litet hopp i F med AA 60 TP!? Och visst tjänar man TP på flighter som körs av American Eagle?

Det har gått 2 timmar och du har inte fått svar av någon, skandal :)

1 Ja, såvitt jag vet om det är AA flightnummer och rätt bokningsklass (se BA.COM)

2. Ja
 

agehall

Medlem
Det har gått 2 timmar och du har inte fått svar av någon, skandal :)

Det får gå för den här gången. Men jag är lite besviken på BA-gänget här. Detta borde inte vara rocket science, jag borde ha haft svar inom 5 minuter, men nåja, jag var ju ute och söp ner mig själv med min kollega - de har riktigt lättdrucken lager här i LOS...

Jag hoppas att dina svar är korrekta (vilket jag tror). Då kan det bli lite dryga 1000 TP på en resa, vilket känns helt OK.
 

Senator

Moderator
Agehall, leta upp en längre sträcka som t.ex. JFK-LAS, MIA-LAS som ger 210 TP i F. Så man kan resa:
JFK-LAS 210 TP
LAS-LAX 60 TP

Ledsen men jag sov på Narita när du postade, så sent svar.....:D

Snart på väg ombord BA0006 på väg till LHR (160TP intjäning där)... 12:15t dagsresa även i CW är inte helt optimalt. Lite OT: men undrar på varför nästan alla BKK och HKG till Europa är nattflygningar medan Japan/Kina går över dagen?
 

Morgan

Medlem
Snart på väg ombord BA0006 på väg till LHR (160TP intjäning där)... 12:15t dagsresa även i CW är inte helt optimalt. Lite OT: men undrar på varför nästan alla BKK och HKG till Europa är nattflygningar medan Japan/Kina går över dagen?

Förlåt för att jag går off topic här, men den japanska fakiren NH203 låter som din lösning Senator, avgår Haneda 01:00, anländer Frankfurt 05:25, så missar du ingen arbetsdag :)
 

Dr. Miles

Expert
Snart på väg ombord BA0006 på väg till LHR (160TP intjäning där)... 12:15t dagsresa även i CW är inte helt optimalt. Lite OT: men undrar på varför nästan alla BKK och HKG till Europa är nattflygningar medan Japan/Kina går över dagen?

Så vitt jag vet är det bara Air France och ANA från Tokyo Narita, Turkish Airlines från Osaka som har nattflyg från Japan till Europa(ja, jag vet Turkiet är inte Europa.:p)

Från Kina finns det fler alternativ:
  • Aeroflot till Moskva
  • Air China till London Gatwick, Frankfurt, Munchen, Paris och Madrid
  • Air France till Paris
  • Hainan Airlines till Bryssel och Zurich.
  • Turkish Airlines till Istanbul
 

Homer

Medlem
Agehall, leta upp en längre sträcka som t.ex. JFK-LAS, MIA-LAS som ger 210 TP i F. Så man kan resa:
JFK-LAS 210 TP
LAS-LAX 60 TP


Om man köper Instant Upgrade får man se upp med rutterna där det finns maskiner med 3 klasser,
Instant Upgrade är en uppgradering till nästa klass, är det 3 klasser hamnar man i Business.
Detta gäller LAX-MIA. LAX-JFK , SFO-JFK och 3 klasser är det visst på alla 762 och 772, någon mer?


Business Special kostar ibland samma eller obetydligt mer än Instant Upgrade bättre att köpa
detta isåfall för om en flight är inställd har man högre prioritet än om man köpt en uppgradering.
 

agehall

Medlem
Hela resan kommer att bokas i F inom USA, så det ska inte behövas några upgrades. :)

Men är det inte 180TP för >2000 miles? Vad jag förstod så var det bara 210 TP då man flyger longhaul med BA.
 
Toppen