Senaste nytt

Oneworld experter--AAdvantage eller Finnair Plus?

Svenska73

Medlem
Funderar på att köra på Finnairs Business class deal till BKK. Är nu Star Alliance all the way men funderar på att bredda vingarna. Flyger enbart Business och undrar nu vilket Frequent Flyer program inom OneWorld är mest strategiskt att välja. Flyger primärt till USA och Asien.
 

JonW

Medlem
Funderar på att köra på Finnairs Business class deal till BKK. Är nu Star Alliance all the way men funderar på att bredda vingarna. Flyger enbart Business och undrar nu vilket Frequent Flyer program inom OneWorld är mest strategiskt att välja. Flyger primärt till USA och Asien.
I ditt fall skulle jag nog säga AY, iom att dom faktiskt fungerar bättre än man tror till USA, och mycket bra till Asien.
Till Asien kan jag inte se att AA fungerar alls, och att flyga till London med trasslig transit för att bara vända tillbaka känns nog inte rätt.
Andra fördelar med AY är bra C priser för alla icke-finnar, mycket bra kampanjpriser i C med minst 200%, fria uppgr. vouchers för Guld o Plat, och mycket lätt att få bekräftade uppgraderingar.
Samtidigt slipper du ju AY:s stora nackdel, låg intjäning på lågprisbiljetter i Y eftersom du bara flyger C.
När det gäller mat har jag inga färska kunskaper om AA/BA, men undrar om inte AY slår dom där med.

Du kan även få AmEx, Diners eller MC i Sverige med bra intjäning, särskilt om du når status.
 
Toppen