Hållet med om det var en betald biljett.Jag ser inget problem med att Thai öppnar för en gratis refund alternativt låter boka om till annat datum/rutt om så kund önskar.
Jag kommer inte byta något iaf. Det är för många faktorer med hotell, semesterdagar, restid med barn osv för att palla gå igenom det. Det är såklart ett I-landsproblem jag drabbats av men öppnar upp en intressant diskussion kring vad man bokar och får. Många bolag och rutter har ju som regel en viss typ av plan och vi nördar som hänger här kan ju välja en viss rutt för att få flyga just A380 eller ngt annat. Besvikelsen när det inte blir som planerat är såklart stor speciellt för oss som ser detaljerna och verkligen intresserar och bryr oss om dem. Det är ju inte ett forum "för oss som vill ta oss från A-B och nöjer oss med vad vi får"Hållet med om det var en betald biljett.
Bonusresan som inte är bokad med THAI Royal Orchid Plus kan det vara svårt för THAI att göra något från deras sida dock.
I sådant fall ägs bokningen av annat flygbolag och THAI kan inte röra bokningen utan att involvera flygbolaget som bokade bonusresan.
Absolut! Kul. En GT tillsammans?Även jag flyger TG963 den 14e, då ses vi ombord.
Absolut.Absolut! Kul. En GT tillsammans?
Då jag har dåligt med access till loungerna så får det bli pilsner i närmaste bar. GT:n tar vi ombord!Absolut.
Åker dock med barnen och tänker ev ta business loungen istället för guld med tanke på att de har en lekhörna. Annars tar vi en ombord.
Håller inte med. Flatbed vs 15 år gammal lie flat är inte samma sak. Business består av två upplevelser i luften hårdvara och mjukvara. Stolen är en viktig del i upplevelsen men också komforten. Jag vet eftersom jag den senaste månaden suttit i båda stolarna. Personligen upplever jag en enorm skillnad, och det i sig är en subjektiv upplevelse. I detta fallet byter du i din teori en Golf mot en 15 år gammal Kia dvs den tar dig fortfarande fram men inte alls med samma komfort eller klass som du initialt valde och var villig att betala för.
Thai är ett högst vinstdrivande företag i en öppen och högst konkurrerande marknad. Att rycka på axlarna som ekonomiskt vinstdrivande bolag och ge kunden vilken som helst produkt bolaget själv vill går emot en klok affärsbild. Jag ser inget problem med att Thai öppnar för en gratis refund alternativt låter boka om till annat datum/rutt om så kund önskar.
Ajaj då blir det någon som för en för bra stol och får betala extra?Gamla F-seatingen ser det ut att vara (10 F-stolar), om man nu får sitta i nosen.