Senaste nytt

Nybörjarfrågor BAEC

Islamorada

Medlem
Har läst många år på detta grymma forum men inte reggat mig förräns nu. Antar jag inte är unik på det sättet..

Men iaf, har flygit ganska mycket över pölen med BA senaste åren men har inte förräns nu gått med i deras bonusprogram (fråga mig inte varför).
Bokat flyg GOT-LHR-MIA till mig, sambo, dotter och svärfar nu i November. Åker i deras World Traveller Plus klass.
Men nu till mina frågor:

För att maxa avios-poängen har både jag och sambon reggat oss för EC-programmet, läste att man kunde starta en familje och/eller ett household-konto. Har fixat båda båda nu och det är väl det bästa sättet för mig, min sambo och dotter för att samla tillsammans och att inte låta våra poäng gå till spillo? (om nu bara jag hade startat ett EC-konto menar jag)

Men måste min dotter på 3 år bli medlem också? Har lagt till henne nu i våran grupp men vet inte om det blir rätt?
Måste jag lägga till henne i både "household" och "family&friend"-gruppen för att kunna samla poängen för resan tillsammans?

Hoppas det inte blev för rörigt, men är ganska novis själv på just detta program så känner mig lite vilsen.
 

Homer

Medlem
Under 18 kan inte ha ett eget fristående konto, det måste vara del av ett hushållskonto,
så du måste öppna deras konto som en inbjudan från hushållskontot


Add new member to Household Account
British Airways - Login
 

Islamorada

Medlem
Under 18 kan inte ha ett eget fristående konto, det måste vara del av ett hushållskonto,
så du måste öppna deras konto som en inbjudan från hushållskontot


Add new member to Household Account
British Airways - Login

Ok, men oavsett så måste hon också bli medlem för att kunna få poäng i vår "household"-grupp?
Alltså skaffa sig ett EC-nummer?

Eftersom man måste godkänna via sin mail när man blir inbjuden så fyllde jag i min egna mail, eftersom hon av naturliga anledningar inte har en egen, antar det är så man förväntas göra?
 

kristerj

Medlem
Ok, men oavsett så måste hon också bli medlem för att kunna få poäng i vår "household"-grupp?
Alltså skaffa sig ett EC-nummer?

Eftersom man måste godkänna via sin mail när man blir inbjuden så fyllde jag i min egna mail, eftersom hon av naturliga anledningar inte har en egen, antar det är så man förväntas göra?
Jag angav min egen mejladress och kontaktdetaljer + lösenord för mina barn innan de blev myndiga, för att kunna ansluta dem till "Household account". Nu när de har fyllt 18, så har jag bara ändrat deras mejladress i profilen på BAEC.
 

Alf

Medlem
Ok, men oavsett så måste hon också bli medlem för att kunna få poäng i vår "household"-grupp?
Alltså skaffa sig ett EC-nummer?

Eftersom man måste godkänna via sin mail när man blir inbjuden så fyllde jag i min egna mail, eftersom hon av naturliga anledningar inte har en egen, antar det är så man förväntas göra?

Helt rätt.
 
Toppen