Senaste nytt

Är det problem ur stöldsynpunkt att ställa bilen på Arlandas parkeringar?

CH99

Ny medlem
Hej
Jag skall åka bort 2v och behöver parkera på Arlanda och har precis köpt ny bil och vill parkera på den parkering med lägst risk för inbrott e dylikt på Arlandas parkeringar. Undrar därför om någon här på forumet har erfarenhet eller kännedom om var man då borde parkera?

Tack på förhand!
CH
 

gjohansson

Medlem
Om du är orolig för det så hade väl jag tagit nåt av husen men två veckor kostar en del.
Bättre kanske med nån av parkeringarna innan Arlanda där de kör dig in till Arlanda. Lär ju vara bättre övervakat än Arlandas egna.
 

Big Birger

Medlem
Har bara bra erfarenheter av Benstocken. Bemannat dygnet runt och tät busstrafik. Man kommer bara ut genom grinden med sin egen biljett. Så relativt knöligt att stjäla en bil där. Borde finnas enklare ställen, om man är i den branschen...
 
Jag har parkerat mina bilar på Benstocken över 200 dagar senaste 5 åren, inga incidenter.
För stunden använder jag SEBE Flygets Långtidsparkering för Eurobonus poängens skull, inga incidenter där heller.
 
Jag har heller aldrig haft några problem med min bil hos Sebbe.
Ett litet tips i vinterkylan.
När du lämnar in din bil så passa på att boka biltvätt på plats. Det kostar 300kr och på köpet så slipper du skrapa rutor, då den får stå inomhus efteråt. ( tror det står ett annat pris på deras hemsida om dom inte har ändrat det nu.)

Whola... så sparade man några hundringar på att slippa betala för den tjänsten. :rolleyes:

Flygets
 

Big Birger

Medlem
Jag har parkerat mina bilar på Benstocken över 200 dagar senaste 5 åren, inga incidenter.
För stunden använder jag SEBE Flygets Långtidsparkering för Eurobonus poängens skull, inga incidenter där heller.

Verkar som om det inte längre går att få poäng via "Flygets långtidsparkering". :(

flygets.png
 

Big Birger

Medlem
Har provat P1 två gånger, med negativa erfarenheter båda gångerna vad gäller service, bemötande och där vi en gång fick vänta 1 timme mitt i natten för att bli upphämtade av bussen. Så de får inte fler chanser av mig. Både Alfa och Beta har jag dock också bara hört gott om.
 
Toppen