Senaste nytt

Lounger Bangkok när man reser med Finnair?

Göran C

Medlem
Ska för ovanlighetens skull åka Finnair från Bangkok. Vilka lounger har jag att välja på som resande i Finnair business?
 

samet

Medlem
Har du bara en buisness biljett och inget statuskort kommer du bara in i Miracle loungen. Du får en liten entrébiljett när du checkar in.
 

samet

Medlem
Har du ett PP kommer du in i betydligt bättre lounger t.ex. Oman och Air France - KLM SkyLounge.

Miracle är inget vidare. Jag hade ätit på en restaurang istället. Gått till loungen för fri dryck.
 

Sweden

Medlem
Rekommenderar Qatars lounge om du har access. Lite speciella öppettider men loungen riktigt bra :)

0091734C-EA3F-4FFE-AB76-50A606FDCC3C.png
 
Ska för ovanlighetens skull åka Finnair från Bangkok. Vilka lounger har jag att välja på som resande i Finnair business?

Tyvärr, ledsen att göra dig besviken, men @samet har rätt här.

Har du bara en buisness biljett och inget statuskort kommer du bara in i Miracle loungen. Du får en liten entrébiljett när du checkar in.

Väldigt snålt av Finnair kan tyckas. Vet inte när detta ändrades... 2016 kom jag in i Cathays lounge när jag flög Finnair business från Bangkok, men året därpå fick man bara en Miracle-biljett.

Miracle är som andra påpekat här inte värt någon större tid... man kan få till en bra fylla där, och med några glas innanför västen är deras mat nästan ätlig.
 
Lägger upp några bilder ifrån 2 Miracle Lounger på Bangkok-Suvarnabhumis flygplats

1-8 Miracle Lounge 1

9-14 Miracle Lounge 2

Använder dessa lounger mestadels då jag flyger med Malaysia Airline till Kuala Lumpur och till Manila

Personligen tycker jag dom är helt ok
Där man kan sitta i lugn och ro och få något gott att äta och dricka innan det är dags att gå till gaten

Hoppas Ni kommer få en fin stund i loungen och att Ni kommer att trivas
 

Attachments

  • ÖÖM.jpg
    ÖÖM.jpg
    91,7 KB · Visningar: 384
  • ÖÖM1.jpg
    ÖÖM1.jpg
    62,5 KB · Visningar: 373
  • ÖÖM2.jpg
    ÖÖM2.jpg
    77,5 KB · Visningar: 386
  • ÖÖM3.jpg
    ÖÖM3.jpg
    81,7 KB · Visningar: 370
  • ÖÖM4.jpg
    ÖÖM4.jpg
    79,3 KB · Visningar: 371
  • ÖÖM5.jpg
    ÖÖM5.jpg
    78,4 KB · Visningar: 342
  • ÖÖM6.jpg
    ÖÖM6.jpg
    81,5 KB · Visningar: 368
  • ÖÖM7.jpg
    ÖÖM7.jpg
    70,7 KB · Visningar: 367
  • ööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.jpg
    ööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.jpg
    91 KB · Visningar: 318
  • öööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.jpg
    öööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.jpg
    86,8 KB · Visningar: 331
  • ööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.jpg
    ööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.jpg
    91 KB · Visningar: 321
  • öööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.jpg
    öööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.jpg
    74,4 KB · Visningar: 287
  • öööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.jpg
    öööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.jpg
    89,9 KB · Visningar: 310

pep

Medlem
Finnair Business er god nok for tiltraede:
The lounge is only open for business and first class passengers. You cannot access it based on Oneworld status (Sapphire or Emerald) if traveling on economy. You can, however, access it when flying on other Oneworld airlines on business or first.
Set paa Qatar Airways Premium Lounge Bangkok Opening Hours (January 2019) | LoyaltyLobby
Selv om du faar kupon til Miracle kan du ogsaa lave loungehopping i JAL, Cathay, Qatar, m.fl.
 
Last edited:
Finnair Business er god nok for tiltraede:
The lounge is only open for business and first class passengers. You cannot access it based on Oneworld status (Sapphire or Emerald) if traveling on economy. You can, however, access it when flying on other Oneworld airlines on business or first.
Set paa Qatar Airways Premium Lounge Bangkok Opening Hours (January 2019) | LoyaltyLobby
Selv om du faar kupon til Miracle kan du ogsaa lave loungehopping i JAL, Cathay, Qatar, m.fl.

Intressant! Jag blev själv nekad inträde i Cathays lounge när jag flög Finnair i januari 2017 och hänvisades till Miracle-loungen.
 
Toppen