Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

sebr

Medlem
Så det blir nog svårt att lösa ifall ni inte har fler vouchers och är beredda att betala fler poäng.

Dvs ni kan boka alla fyra på en enkel ARN-CPH-EWR med 2x vouchers
Och sedan returerna som enkelresor också.
Tack för svar! Går det att eventuellt avboka båda bokningarna och sedan göra en helt ny för alla 4 ToR eller måste utresan och hemresan vara separata bokningar? Har försökt få hjälp från tallin men de verkar vara mer okunniga än mig själv haha.
 

Canadien

Medlem
Tack för svar! Går det att eventuellt avboka båda bokningarna och sedan göra en helt ny för alla 4 ToR eller måste utresan och hemresan vara separata bokningar? Har försökt få hjälp från tallin men de verkar vara mer okunniga än mig själv haha.

Det går att avboka er gamla routing. Jag trodde ni även hade splittrade routings på hemresan, om ni inte har det så räcker det med att

1 boka av utresan så att ni bara har två hemresebokningar.
2 be dem slå ihop hemresan till en bokning för alla 4
3 lägg till utresan för alla 4.

Med reservation för att jag inte vet om steg 2 faktiskt är möjligt. Men det borde Tallinn kunna svara på innan ni bokar av/om.

Så länge som ni inte bokar av hemresan så tror jag ovanstående ska vara OK, men om de måste boka av 2 pers på hemresan för att lägga in dessa på den andra bokningen så är det risk att platserna inte kommer tillbaka som bokningsbara.
 

sebr

Medlem
Det går att avboka er gamla routing. Jag trodde ni även hade splittrade routings på hemresan, om ni inte har det så räcker det med att

1 boka av utresan så att ni bara har två hemresebokningar.
2 be dem slå ihop hemresan till en bokning för alla 4
3 lägg till utresan för alla 4.

Med reservation för att jag inte vet om steg 2 faktiskt är möjligt. Men det borde Tallinn kunna svara på innan ni bokar av/om.

Så länge som ni inte bokar av hemresan så tror jag ovanstående ska vara OK, men om de måste boka av 2 pers på hemresan för att lägga in dessa på den andra bokningen så är det risk att platserna inte kommer tillbaka som bokningsbara.

Okej får ringa tallin igen på måndag och prova, tack för hjälpen!
 
Går det att ringa in och byta destination på en ren sas award? Har en t&r CPH-PEK där jag skulle vilja byta utresan till PVG. Vågar inte riktigt boka av hela resan och boka om då datumen passar perfekt.
 

Tonton

Medlem
Två frågor idag!

1. Jag ser 4 platser i Business (i) på en Ethiopian flight. När kundtjänst ska boka en plats så säger de att min plats hamnar på en "väntelista". Vad betyder det? Aldrig tidigare varit med om detta. De själva ser också 4 platser i sitt system.

Edit: såhär ser det nu ut i bokningen:
Skärmavbild 2019-02-09 kl. 17.30.05.png


2. När bokningen är så avancerad att de inte lyckas räkna ut skatterna. Var skickas bokningen då för uträkning? Jag blev ombedd att återkomma på måndag förmiddag efter 08, då de förhoppningsvis har räknat ut skatterna då. (*håller tummarna att det inte är Tallin det skickas till*)
 
Last edited:

MrDollar

Medlem
Rent spontant så skulle jag nog säga att det faktiskt är Tallinn kontoret som räknar ut skatterna/avgifter.
Varför vill du inte att det går till dem? Den nya avgiften?
 
Toppen