Senaste nytt

När ska man boka resan till Göteborg-Melbourne-Singapore-Göteborg Mars 2020

Planerar denna resa och undrar när man ska boka denna för att få ett så bra pris som möjligt, är det direkt när biljetterna släpps eller X mån innan? Skall vara borta i 4 veckor.

Peter
 

nissefalk

Medlem
Bäst är nog att vänta på en rea till hösten , om du bokar nu i Mars när biljetterna släpps så brukar det vara dyrare än på en rea, Qatar har ju kört en del kampanjer även om det var ett tag sedan sist men kan helt klart vara bra att ha is i magen och vänta lite.
 

Canadien

Medlem
Planerar denna resa och undrar när man ska boka denna för att få ett så bra pris som möjligt, är det direkt när biljetterna släpps eller X mån innan? Skall vara borta i 4 veckor.

Peter

Singapore Airlines har återkommande kampanjer för Sthlm-Australien i både Business och Ekonomi/PE. Ca 22-25k SEK per person t o r i Business brukar det vara vilket är ett bra pris.

Just nu är det en kampanj i Ekonomi, men som skrevs ovan så kommer det säkert en kampanj som passar längre fram. Nu förutsätter jag att det inte är Påsk när ni ska resa för då kan det vara tunnare med kampanjer.
 
Min plan är att åka runt 15 eller 22 mars då det är Formel 1 i Mel och detta kanske ställer till det med bra pris? Förstår att då vi på hemvägen vill stanna i SIN så är det bäst att åka med SIA men är inte intresserad av ha ett tekniskt stopp i Moskva så CPH eller FRA är våran utgångspunkt, är det någon som har bra erfarenhet av ev LH?
 

samet

Medlem
Min plan är att åka runt 15 eller 22 mars då det är Formel 1 i Mel och detta kanske ställer till det med bra pris? Förstår att då vi på hemvägen vill stanna i SIN så är det bäst att åka med SIA men är inte intresserad av ha ett tekniskt stopp i Moskva så CPH eller FRA är våran utgångspunkt, är det någon som har bra erfarenhet av ev LH?

Vill du åka F1 helgen skall du köpa tidigt. Många biljetter bokas och priserna har en tendens att skena. Är F1 nörd och varit på en del race, flygbiljetterna blir bara dyrare å dyrare när folk börjar bestämma sig för att åka på racet.

Jag hade inte vågat vänta senare än 6 månader innan. Både risken för att det blir fullbokat och att priset skenar.
 
Låter som att man ska boka tidigt för att få ev. Ett bra pris då jag åker när F1 går för det är nog som du skriver att priserna den helgen bara kommer att bli dyrare. Är det värt att åka från GOT-LHR först eller spelar det mindre roll gällande priset på en så lång resa varifrån man åker, tänker på FRA, MUC mfl.
 

Canadien

Medlem
GOT-LHR först eller spelar det mindre roll gällande priset på en så lång resa varifrån man åker, tänker på FRA, MUC mfl.

Det brukar vara billigare att utgå från Sverige än att börja resan i Tyskland. Sök lite på ITA Matrix så kan du se vart de olika bolagen ligger i pris.
 
Toppen