Senaste nytt

Problem med resa som ej kan bokas om till annan class?

MarcusH12

Medlem
Jag har bokat en flygresa med flera byten där SAS agerar feeder flight för första delsträckan åt det bolag jag bokat resan av.
Jag skulle vilja boka om biljetten till SAS plus istället för den lägre reseklass jag har just nu men SAS och det bolag jag bokat hos har ett avtal som gör att ingen av dom kan boka om min biljett till SAS plus.

Jag skulle gärna vilja ha fasttrack och tillgång till SAS lounge på Arlanda men vet inte hur jag lyckas åstadkomma detta nu.
 

Mr Basic

Medlem
Jag har bokat en flygresa med flera byten där SAS agerar feeder flight för första delsträckan åt det bolag jag bokat resan av.
Jag skulle vilja boka om biljetten till SAS plus istället för den lägre reseklass jag har just nu men SAS och det bolag jag bokat hos har ett avtal som gör att ingen av dom kan boka om min biljett till SAS plus.

Jag skulle gärna vilja ha fasttrack och tillgång till SAS lounge på Arlanda men vet inte hur jag lyckas åstadkomma detta nu.
Hej å välkommen!
Med ”boka om” vet jag inte exakt vad du menar men borde inte plusgrade fungera ARN-XXX- och sedan vidare färd? Plusgrade brukar nästan alltid gå igenom inom Europa (till ett lågt pris). Blir kanske svårare om aktuell flight med SAS är ARN-LAX bokat med United. Blir alltid svårare att komma med inputs när man inte har hela bilden (komplett sträcka, vilket bolag som sålt/flyger osv.) :rolleyes:
 

danielhog

Medlem
Skriv ut flygplatser, bolag och sträcka så är det lättare att de dig svar. Det är inte alltid fasttrack är så nödvändigt beroende på tid på dygnet och flygplats.
 

agehall

Medlem
Vad har du bokat för biljett? När folk kommer med dessa frågor ringer många varningsklockor i mitt huvud - det är långtifrån alla biljetter som är möjliga att ändra till vettiga priser.
 

MarcusH12

Medlem
@Mr Basic, @danielhog
Jag har bokat resan genom flygbolaget Condor
Rutten ser ut så här Stockholm-Manchester-Barbados.
Där jag flyger från Stockholm till Manchester med SAS (SK2547) och Manchester till Barbados med Thomas Cook (MT2854).

När jag går in på SAS där man kan lägga bud för Uppgradering och matat in bokningsreferens och efternamn så står det ”Unfortunately, you are not eligible for an upgrade with this booking”.
 

mha321

Medlem
@Mr Basic, @danielhog
Jag har bokat resan genom flygbolaget Condor
Rutten ser ut så här Stockholm-Manchester-Barbados.
Där jag flyger från Stockholm till Manchester med SAS (SK2547) och Manchester till Barbados med Thomas Cook (MT2854).

När jag går in på SAS där man kan lägga bud för Uppgradering och matat in bokningsreferens och efternamn så står det ”Unfortunately, you are not eligible for an upgrade with this booking”.
Det låter som en charter flygning, och plusgrade gäller inte på charter.
 

MarcusH12

Medlem
@agehall Economy class står det för SAS flighten

ARLANDA - MANCHESTER
U SK 2547
SPO = Classic
Economy Class
baggage incl.: 25 kg”

Thomas Cook flighten är bokad som Premium Economy
 

Canadien

Medlem
Jag har bokat en flygresa med flera byten där SAS agerar feeder flight för första delsträckan åt det bolag jag bokat resan av.
Jag skulle vilja boka om biljetten till SAS plus istället för den lägre reseklass jag har just nu men SAS och det bolag jag bokat hos har ett avtal som gör att ingen av dom kan boka om min biljett till SAS plus.

Jag skulle gärna vilja ha fasttrack och tillgång till SAS lounge på Arlanda men vet inte hur jag lyckas åstadkomma detta nu.

Nu när övrig info angetts så, nej det går inte att uppgradera charter med Plusgrade eller eurobonus, möjligen kan SAS sälja uppgradering till Plus vid incheckning men jag tror det är osannolikt. Så Fasttrack får du inte, men lounge kan du betala dig in i SAS lounge. Ett annat alternativ om du ofta reser på detta vis är att skaffa ett American Express Platinum som ger både Fasttrack och lounge (Pontus in the air, plus Priority Pass lounge). Detta AMEX kostar 500:- per månad att ha och du får även ta med gäst i loungen.
 

ekf

Medlem
@MarcusH12 Har du fått ett bokningsnummer som fungerar för att ta fram din bokning på SAS hemsida? I så fall kan du antagligen köpa till loungeaccess enligt länken jag postade tidigare. Fungerar inte det så finns risken att du blir nekad även i dörren (de med guldkort kommer inte in i loungen vid charterflyg exvis), även om jag inte kan utläsa att charter diskvalificerar möjligheten till köpt lounge enligt villkoren.
 
Toppen