Senaste nytt

Frukosttider i SJ Lounge?

seat56f

Medlem
Lång fråga: Åker inte så mycket tåg, men kommer åka Sthlm-Gbg i "första klass". Eftersom jag rullar in i Göteborg 09:10, om SJ håller tidtabellen (hoppas att vi slipper datorkrascher, signalsystemshaveri, snö, höstlöv, översvämningar, vagnfel eller andra problem), och inte behöver vara nånstans förrän halv elva tänkte jag kolla om det går att fylla på sin frukost i loungen i Gbg vid den tiden?

Kort fråga: Vilka tider serveras frukost i SJ Lounge?
 

Jonas C

Medlem
Frukosten brukar serveras från öppningstid till kl 9.00. Har dock aldrig vart med om att de serverar frukost i GBG Loungen. Har varit där några ggr strax efter kl 9, och ingen frukost har funnits. Däremot får du ju frulle i 1klass, så det ska nog inte spela någon större roll :)
 

seat56f

Medlem
Facit

Sitter nu i loungen och konstaterar att kvart över tio finns någon sorts frukost kvar framdukad. Hårda mackor med pålägg, fil och flingor samt juice/kaffe finns att tillgå. Tyvärr var tåget lite sent, så blev ett väldigt kort stopp här.
 

Jonas C

Medlem
Intressant att man låter det ligga framme längre, antar att det har och göra med sommaröppettiderna då man öppnar loungen lite senare på morgonen. Har under mina 20+ besök till SJ's lounger under senaste halvåret inte vart med om att frukosten funnits framme senare än 9, men ska bli intressant och se ifall det finns något uppdukat på Sthlm C imorn :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Frukosten brukar serveras från öppningstid till kl 9.00. Har dock aldrig vart med om att de serverar frukost i GBG Loungen. Har varit där några ggr strax efter kl 9, och ingen frukost har funnits. Däremot får du ju frulle i 1klass, så det ska nog inte spela någon större roll :)

Några månader sedan denna tråd var aktuell men blev det klarlagt om det serverades frukost i SJ Lounge i Göteborg (före kl 9 menar jag)?

Och hur går egentligen frukostserveringen på X2000 till, får alla som går på tåget med avgångstid till och med 8.59 en frukostbricka när de går på, eller måste man vara betydligt tidigare ute för att få tågfrukost på X2000?
 

Agö

Medlem
Och hur går egentligen frukostserveringen på X2000 till, får alla som går på tåget med avgångstid till och med 8.59 en frukostbricka när de går på, eller måste man vara betydligt tidigare ute för att få tågfrukost på X2000?

Så verkar ju onekligen vara fallet, åtminstone om man ska tro SJ:s egen information.

Reser du i 1 klass på SJ 2000 serveras du frukost om tåget går innan kl. 09.00.

SJ.se - Tågresor - ett Bra Miljöval - Mat och dryck
 

Agö

Medlem
Minns nu att jag åtminstone vid ett tillfälle rest med X2000 kl. 08:50 från Köpenhamn till Stockholm och då serverades det frukost. Så detta bör hålla.
 

NyfikenGrau

Medlem
Så verkar ju onekligen vara fallet, åtminstone om man ska tro SJ:s egen information.



SJ.se - Tågresor - ett Bra Miljöval - Mat och dryck

Ah, tackar, på sidan om 1:a klass stod det inget om just avgångstiden.

Även regionaltågen verkar ha en liten frukost som ingår i 1 kl;
https://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=284&a=152528&l=sv

Minns nu att jag åtminstone vid ett tillfälle rest med X2000 kl. 08:50 från Köpenhamn till Stockholm och då serverades det frukost. Så detta bör hålla.

Oj, perfekt, en riktigt bra avgångstid för mig om jag kommer med ett morgonflyg från Berlin till CPH!
 
Last edited:
Toppen