Senaste nytt

Vad är vitsen med Uber taxi?

mha321

Medlem
Småirriterande, men beroende på var man är så är det bra - bättre det än att föraren irrar runt och inte vet.

Det som är mer irriterande är att Uber inte har implementerat en funktion för att skicka meddelanden till/från föraren i appen. Man kan få den att skicka ett vanligt SMS, men de kunde gott ha en intern funktion i appen så man slipper pröjsa extra för det. Det borde vara en enkel sak att fixa.

(Däremot stör jag mig på att Lyft skickar sina bekräftelser både i appen och via SMS. Dels att man får dubbelt, dels att det ju kostar att ta emot SMS i utlandet. Men de är iofs mycket mer USA-fokuserade)
 

mha321

Medlem
Vilken operatör och urtidsabonnemang har du?

Att ta emot MMS brukar ju kosta, men SMS tror jag aldrig att jag sett att det kostar i någon utlandsprislista.
Ha, nu var jag tvungen att kolla, och du har onekligen rätt :) De dyker upp i trafikspecen vilket förvirrade mig lite, men de står onekligen på 0kr :) (inom sverige dyker inte mottagna SMS upp alls på listan).

Det är dock fortfarande lite småirriterande att få dubbel avisering :p
 

jerixon

Medlem
@Bibinski är Uber bra i Warsawa alltså? Alltid åkt taxi, men e sugen på att testa det där hotellet nästa resa :)

Från WAW till Hilton Warsaw Hotel and Convention Center (@ grzybowska) för fantastiska 19 PLN = ca 45 SEK. Resan tar ca 15-25 minuter. Finns dock endast Uber Pop och Uber Family (vilket är samma sak bara att det finns en barnstol) men fungerar riktigt bra och är svinbilligt !
 

Bibinski

Medlem
@Bibinski är Uber bra i Warsawa alltså? Alltid åkt taxi, men e sugen på att testa det där hotellet nästa resa :)
Funkade klockrent tyckte jag och min sambo ! Bilarna var kanske mer av blandad lågpris-klass än vad man är van vid från Uber i sthlm där jag i princip blir förvånad om jag inte hamnar i en relativt fräsch hybrid-toyota eller bättre. Men helt klart värt :) Kolla igenom restaurangtipsen i tråden jag startade ang. Warszawa om du inte redan har koll, fick många fina tips :) Na zdrowie !
 

jerixon

Medlem
Tack för infon!
Var en av dem som tipsade i tråden då jag verkligen gillar warsawa :)

Funkade klockrent tyckte jag och min sambo ! Bilarna var kanske mer av blandad lågpris-klass än vad man är van vid från Uber i sthlm där jag i princip blir förvånad om jag inte hamnar i en relativt fräsch hybrid-toyota eller bättre. Men helt klart värt :) Kolla igenom restaurangtipsen i tråden jag startade ang. Warszawa om du inte redan har koll, fick många fina tips :) Na zdrowie !
 
Toppen