Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

jerixon

Medlem
Absolut,
Frukosten är den bästa fördelen med hotellet samt gymmet, men de har dragit när där med då man tidigare kunde beställa a la carte från loungen på frukosten. Det var härligt enligt mig.
Inga drinkbiljetter längre för diamond och inga välkommstgåvor, sämre mat i loungen och kortare tid man får gratis snacks.
Tycker det är ett par goa grejer de trots allt dragit ner på.
Finns bara Hilton och Sheraton med lounge i Sthlm.... båda är väll sådär....
Bor sällan på sunkiga Hilton så antar vi har olika resmönster =)

1-2 gånger om året men jag märker ingen försämring vet inte vilken kedja man ska bo på i Stockholm om man få lounge. Har bott på så många sunkigare Hilton mellan gångerna så jag tycker det är riktigt bra. Tycker även frullen nere i källaren är bättre än många andra Svenska hotell och då har jag nästan bara erfarenhet i Stockholm av Scandic och Choice.
 

FF#1

Medlem
Synd att de har tappat sin forna glans.Hilton Slussen är egentligen ett trevligt hotell som har varit riktigt bra, speciellt med status.
De har även varit så otroligt bra at ta hand om min fru de gångner jag har bokat in henne där, uppgradering till EXC, drinkar och allmänt fjäskande.
men allt har ett slut.
Har slutat att sträva efter att bo där pga. förmånerna har blivit så mycket sämre, som sagt synd på ett annars trevligt hotel.
 

Najk

Medlem
Nog har det tappat mot hur det var för ett par år sedan, men tycker fortfarande det är prisvärt.
Avtalspris ca 1700kr och som HHD frukost och tillgång till lounge, där man kan ta något lättare på kvällen.
 

jerixon

Medlem
Bor där endast på helgerna privat och ofta runt 1100-1200kr och det är det absolut värt, där med inget speciellt bra längre mot var det en gång var i mitt tycke :)
Nog har det tappat mot hur det var för ett par år sedan, men tycker fortfarande det är prisvärt.
Avtalspris ca 1700kr och som HHD frukost och tillgång till lounge, där man kan ta något lättare på kvällen.
 

Senator

Moderator
Nog har det tappat mot hur det var för ett par år sedan, men tycker fortfarande det är prisvärt.
Avtalspris ca 1700kr och som HHD frukost och tillgång till lounge, där man kan ta något lättare på kvällen.

1700:- låter rätt dyrt tycker jag. Det där avtalet ska ni nog förhandla om.

Jag har access till CORP RATE för ett bolag med 50.000 anställda och den ligger på ca 1.600kr mitt i veckan. Anser jag är rätt ok för Stockholm. Kom ihåg att en CORP RATE inte bara har ett pris, men det kan vara andra förmåner som frukost, flexibilitet som avbokning till 18.00, wifi access, rumskategori. Samma gäller flyget: andra bokningsklasser och villkor.

Men åter till teamet Hilton Slussen. Svårt att dra slutsatser på en natt, när det var sju år sedan man bodde senast. Själv var jag mitt uppe i en flytt som började 06.30, jag lämnade väskorna i repan runt lunch, sen kunde jag joina de andra klockan 20.15. Det som drar ner helhetsintrycket är storleken på Executive Rummen, badrummet samt att kanske front desk inte är den vänligaste.

Dock var min sambo och förälder väldigt nöjda med både servicen och utbudet i loungen under kvällspasset. Såpass nöjda att det aldrig blev den planerade middagen i Eken. Jag halkade in 20.15, och kvinnan som jobbade var mycket trevlig och bjöd på en öl trots tiden. Sällan har en Åbro smakat gött, men den här gången satt den!

Med en liten kille som vaknar 06.30 blev det tidig frukost, något som fortfarande håller hög kvalité i källaren. Vi skippade frukosten i loungen. Allt som allt, en bra upplevelse.
 

FrontX

Medlem
Tycker generellt att de två 5* hotellen i Sthlm som tillhör stora kedjor. Som Sheraton och Hilton, inte lever upp till en 5stjärnig service eller standard överhuvudtaget. Sheraton t.ex är riktigt sunkigt för att vara 5*, det har en standard som var fin på det årtalet då det byggdes i princip. Men inte nu. Hilton likaså. Samtidigt har man personal som gått robotskola och måste titulera med Herr eller Fru 10ggr under incheckningen och inte vågar lägga sig på gästens nivå av personlighet. Dvs att mottagandet känns högst opersonligt, alltid, iaf på Sheraton. Kan ärligt säga att jag uppskattar mer om personalen kan vara lite personlig eller vågar skämta lite, jag bryr mig inte om jag inte hälsas välkommen med Herr, inte det minsta. Man är också rädd för att renovera eftersom det skulle inskränka för mkt på hotellupplevelsen för de som bokat ett 5* hotell.
Aldrig att Hilton eller Sheraton skulle riva hela lobbyn och receptionsområdet likt Scandic gjort på sina hotell t.ex eller stänga av en våning för att renovera rummen, mer än att man bara ställer in lite nyare möbler och målar lite och kallar det uppfräschning
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Bokade detta för en helg nu i vinter nyss, mest påfallande av allt var det låga priset (1500 kr natten med frukost med bara några veckors varsel) trots bra läge. Även en vanlig dödlig (statuslös) som jag hade kunnat välja till loungetillgång och ändå hamnat långt under mängder av andra Strockholmshotell i pris. Nu gjorde jag inte det efter recensionerna här, men prismässigt hade det närapå kunnat vara ett Radisson lite utanför centrum.
Aldrig bott där förr, däremot besökt den trevliga baren vid några tillfällen.
Ska försöka komma ihåg att rapportera hur en statuslös turist uppfattar stället!
 

ulagun

Medlem
Instämmer att det successivt blivit försämringar. T. Ex drinkbiljetten. Från början OK att få en GT, sedan enbart vin/öl för att helt tas bort.
Detta är dock detaljer jämfört hur Clarion förstört gamla Hilton Kastrup.
Loungen borta. Byggs om till fler rum. Stora incheckningsdesken flyttat och nu med endast två incheckare. Innebär ofta långa köer. Den trevlige och hjälpsamma concieren försvann.
Anser även baren är överprisad och glest besatt de gånger jag varit där osv osv.
Min slutsats blir att vara tacksam så länge slussen förblir Hilton och inte blir uppköpt av t. Ex någon norsk hotellmagnat
 

Glenn E

Medlem
Jag bodde en natt på Hilton slussen 27 december 2018 och jag fick 2 drink vouchrar och en ganska bra uppgradering till rum med utsikt mot stadshuset. Är HHD. Kan vara för att jag beklagade mig över mina 100000 saknade poäng för avbokade poäng nätter då poängen inte kom tillbaks. Saknas fortfarande.
8A9A23E6-F8A2-4232-AC73-51DCFE2F4339.jpeg
 
Toppen