Senaste nytt

Kort weekend till Hong Kong med Cathay Pacific

palmen

Moderator
Hela menyn i restaurangen
20190113_000830.jpg
 

palmen

Moderator
Plats 60A på denna A350-1000, inget säte framför och I denna stol får jag ner båda armarna längs med kroppen trots bord i armstödet.
20190113_003147.jpg
20190113_003406.jpg

3-3-3 seating är helt klart att föredra, känns mycket luftigare. Hur stor är skillnaden i bredd på en A350 och en B777-300ER?

Så här ser IFE ut i ett vanligt säte.
20190113_003832.jpg

Finns många fiffiga små detaljer, som en hållare för en mobil enhet.
20190113_003910.jpg
 

palmen

Moderator
Någon i personalen gick precis förbi med en lista på folk, fick en flaska Evian vatten, antar att det är en "Emerald-gåva", ingen annan som fick.

Man har även kommit ut med menyn, 3 rätter till middag att välja på och 2 olika frukostalternativ.
Är inte ett dugg hungrig efter mat och efterrätt i The Pier.
20190113_005813.jpg
 

FilipJ

Medlem
A350 är nio inch smalare i kabinbredd än 777-300ER. Tyckte ekonomimenyn du presenterade från A350 flighten såg trevlig ut!
 

palmen

Moderator
Köpte wifi för hela flighten för 20$.

Jag skippade maten då jag åt ordentligt i loungen innan.
Vi har ca 12h kvar nu, tror detta blir min längsta flight i tid räknat, 13,5h innan vi kommer till Madrid.

Vi taxade ut ca 1h sent, lite drygt när man var först ombord, sätet bredvid är ledigt åtminstone. Efter pushback tog det ytterligare 30 minuter innan vi kunde starta.

9 inch smalare är ju mindre än 25cm. Sto fördel med att det är 1 mindre stol per rad jämfört med B777.

Ska se om det går att streama lite NFL sen står att streaming inte ska fungera.
 

MrDollar

Medlem
Enligt denna rapport: SAS Business Class till Tokyo [Bildrapport] | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
så har SAS flygande grisar... :)

Boarding från bussgate. Extremt ovanligt på SAS, men faktum är att det inkommande flyget bar på en dyrbar last i form av livs levande grisar från Danmark. Då grisarna behövde förtullas och placeras i karantän parkerade man flygplanet bredvid Cargo-terminalen för att förenkla avlastningen.

Gissar att de avvaktar flygande grisar först.

SAS har ju redan flygande grisar, även om de håller på att avvecklas nu och den sista är väl borta innan slutet på året?
 
Toppen