Senaste nytt

Favorithårgele i handbagaget. Hur?

Problem solved! Snart dyker det upp en annons på marknadsplatssidan om 50 ml Nivea-kräm UTAN burk till salu :) Tack alla.
20190111_160634.jpg

20190111_160640.jpg
 
Jag tycker om att använda en viss sorts hårgele när jag ska göra mig fin, men den säljs bara i tuber som är större än 100 ml. Ibland när jag ska resa har jag sprutat ut lite och lagt i en platspåse som jag har knutit, men det blir så kladdigt att få ut gelen från plastpåsen och det blir mycket svinn också. Jag känner till vanliga små behållare som är avsedda för vätskor, med de funkar ju inte så bra för gele. Har någon en lösning på mitt problem?

En tömd och uttorkad snusdosa kör jag med. Innan avresa klickar jag i lagom mängd utefter reslängd. Den är lätt och håller tätt. Funkar kanon helt enkelt :)
 

Canadien

Medlem
Sno med dig en Heinz miniflaska ketchup nästa gång du äter frukost på ett respektabelt hotell och fyll den med hårgele istället.
 

Jönsson

Medlem
Många kreativa, bra och minde bra förslag. Köp en för flygresor ämnad mjuk flaska som är lätt att rengöra. Använder själv mjuka silokonflaskor på 80ml som lätt fylls med diverse innehåll, som är hållbara och som är lätta att rengöra. Inköptes billigt på Clas Ohlson (tror jag) för några år sedan. Finns garanterat också trevligare produkter än dessa.
 
Toppen