Senaste nytt

CES 2019 (och en massa (?) annat) - semi live

Då var det dags igen!


Känner att jag plikttroget får följa upp reserapporten från förra året.

Den här blir kanske inte alls lika intressant, då jag har en lite mer "normal" routing den här gången.

Men till skillnad från sist, så har jag nu min vapendragare V med mig, och när vi är ute på äventyr brukar det kunna bli lite väl spännande emellanåt. Vi får se ;)

Bakgrund:

Jag hade egentligen inte tänkt besöka CES 2019, men när @Brandten postade den här tråden tänkte jag att "hmm... man kan ju alltid kolla om det finns några bra flygbiljetter... utifall att..."

Hittade direkt 2 award-biljetter i C mellan ARN-LAX (SAS) och bokade dom direkt. Säkrade upp med 2 platser i SAS Plus på tillbaka-vägen.

Bokade in min sambo och mig, men ganska snart stod det klart att hon inte kunde åka.

Funderade på om jag skulle avboka hennes biljetter och åka själv, men bestämde mig för att bjuda med mig någon istället.

Valet föll på min fina vän V, som aldrig tidigare har varit i USA, och så fort han tackat ja, började planerna på hur jag på bara 5 dagar skulle hinna visa honom så mycket som möjligt.


Då jag så småningom hittade en plats i C mellan SFO-CPH, ringde jag SAS kundtjänst och fick hjälp av en mycket trevlig kille som hjälpte mig att splitta bokningen i två, så att en av oss kunde sitta i business class både dit och hem.

Givetvis satte jag mig själv i Plus och V i business. Allt annat hade varit otänkbart.

Passade på att lägga in bevakning på ytterligare en plats i C på expertflyer.

Resplan:
10 jan:
MMX-ARN (SK130)
ARN-LAX (SK939)
15 jan:
SFO-CPH (SK936)

Sträckan Los Angeles - Las Vegas - San Francisco tar vi oss med hyrbil.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Klockan 3:45 ringde klockan.
Hann inte mer än borsta tänderna förrän V tidtabellsenligt rullade in på gårdsplanen.

20190110_055340.jpg

Packade in allt i bilen och körde till Sturup.
Resan höll på att ta slut efter bara en kvart då ett större rådjur valde att testa min bromsberedskap genom att hoppa fram framför bilen.
Både jag och sambons BMW visade sig ha marginalerna på vår sida. Rådjuret också.

En timme senare var vi framme och parkerade på Sturup.

Satte oss i SAS café lounge och "njöt" av deras extremt magra sortiment i väntan på boarding.
Nåja... kaffet satt faktiskt rätt fint. Morgonens första kopp ni vet.
 
Flight 1: SK130 MMX-ARN

SK130 flögs dagen till ära med Åke Viking.

20190110_060329.jpg

Vi satt på platserna 1D & 1F med seatblock mellan.

Efter att ha ätit ett 40-tal polarrullar det senaste året, då mina flygningar oftast sker efter nio på morgonen, var det ganska trevligt med frukostservering ombord.
En del på forumet är väldigt bra på matbilder. Jag hör inte till en av dom...

20190110_070738.jpg

20190110_065818.jpg

Det blev en i övrigt ganska ordinär flygning i fint väder, med fina vyer ut ur fönstret .

20190110_075951.jpg

20190110_075931.jpg

Vi avgick 06:41 (16 minuter efter ordinarie avgångstid) men landade bara 5 minuter sent.
Vi som skulle vidare utomlands hade tur då vi ankom till T5 direkt.
 

Spenlol

Medlem
Spännande!

Ska själv bränna av LA-Las Vegas och New York på 1 vecka med en polare som inte varit i staterna så jag följer och snor idéer från ert snabbturistande!

Förlåt för att jag norpar din tråd lite men en fråga som jag dök upp här på morgonen:
- Vad jobbar men egentligen med för att motivera att åka på CES ? (det här kanske är en helt privat grej du gör iofs)
- Anledningen att jag undrar är ju främst för att jag själv ser en eventuell öppning att ha ännu fler konferenser att motivera för jobbet utöver renodlade utvecklarkonferenser som är enklare för en själv att motivera :D
 
Spännande!

Ska själv bränna av LA-Las Vegas och New York på 1 vecka med en polare som inte varit i staterna så jag följer och snor idéer från ert snabbturistande!

Förlåt för att jag norpar din tråd lite men en fråga som jag dök upp här på morgonen:
- Vad jobbar men egentligen med för att motivera att åka på CES ? (det här kanske är en helt privat grej du gör iofs)
- Anledningen att jag undrar är ju främst för att jag själv ser en eventuell öppning att ha ännu fler konferenser att motivera för jobbet utöver renodlade utvecklarkonferenser som är enklare för en själv att motivera :D

Inga problem!
För min del handlar besöket på CES om genuint elektronik-pryls-intresse och nyfikenhet, även om jag dagen till ära kommer ha sadlat om till "något mer passande".
Kan återkomma till det efter mässan ;)
 
Väl framme på Arlanda gick vi till loungen i väntan på boarding. Vi hade ungefär en timme att slå ihjäl.

2025bd0abbc8818412abea2281e4714f.jpg


Frukosten var framdukad, men eftersom vi precis ätit nöjde vi oss (läs: mig) med en kopp kaffe och lite slösurfande/flightspotting.

b68161114e77c52b7a5e88e66548fc1b.jpg


acdc89d8c1a81ce21a54c774b510949b.jpg


Tiden går fort när man har ro... eeeh... när man får en stund att bara koppla av. På tok för fort. Men samtidigt väntade roligheter så... :)

Planet skulle gå från gate 58 och på väg dit passerade vi en pass-kontroll. När mannen i båset skulle kolla mitt pass, bröt han ut i ett hejdlöst skratt när han såg min bild.

- Vad är det som är lustigt? frågade jag och fick till svar att det var någon kollega som hade sagt något roligt där bakom. Det förklarade saken ;) Blev lite fundersam först.

Nåväl.

Boardingen började på utsatt tid (09:20) och prio-boardingen verkade funka felfritt. Snart satt vi på planet med varsitt glas champagne i handen. Let the fun begin!

7fd701ee5871da85a43442c2621399b7.jpg


Olön bild kanske, men jag håller mig incognito här ett tag till :D
 

Brandten

Medlem
Spännande!

Ska själv bränna av LA-Las Vegas och New York på 1 vecka med en polare som inte varit i staterna så jag följer och snor idéer från ert snabbturistande!

Förlåt för att jag norpar din tråd lite men en fråga som jag dök upp här på morgonen:
- Vad jobbar men egentligen med för att motivera att åka på CES ? (det här kanske är en helt privat grej du gör iofs)
- Anledningen att jag undrar är ju främst för att jag själv ser en eventuell öppning att ha ännu fler konferenser att motivera för jobbet utöver renodlade utvecklarkonferenser som är enklare för en själv att motivera :D

Haha, hör av dig när du motiverat din 4 dagars Las Vegas resa för din arbetsgivare, så skickar jag en flaska billigt bubbel! :D

Kanon att få följa dig i år igen @Onelifetolive! Har flera kompisar som befinner sig där nu så sociala medier svämmar över med spännande bilder från CES.

FruBrandten undrar varför jag gråter mig till söms varje kväll den här veckan....:rolleyes:
 
Haha, hör av dig när du motiverat din 4 dagars Las Vegas resa för din arbetsgivare, så skickar jag en flaska billigt bubbel! :D

Kanon att få följa dig i år igen @Onelifetolive! Har flera kompisar som befinner sig där nu så sociala medier svämmar över med spännande bilder från CES.

FruBrandten undrar varför jag gråter mig till söms varje kväll den här veckan....:rolleyes:

Eftersom vi bara kommer ha en dag där: fråga dom vad vi INTE får missa.

Förstår dig.
Någon låg bredvid mig i soffan igår:
- Ååå... Jag vill också åka till Las Vegas... :(
- Nej, det ville du inte.
:D
 
Toppen