Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

kexxcream

Medlem
Precis hemkommen från Dubai, dem har stöd gör esim men bara om du är medborgare (för tillfället). Blev ett fysiskt kort för min del.

Vad är mer fördelaktigt, invänta utvecklingen av esim eller flytta sitt nr till esim hos svensk operatör och köra fysiska kort utomlands?
 

lucasd

Medlem
Precis hemkommen från Dubai, dem har stöd gör esim men bara om du är medborgare (för tillfället). Blev ett fysiskt kort för min del.

Vad är mer fördelaktigt, invänta utvecklingen av esim eller flytta sitt nr till esim hos svensk operatör och köra fysiska kort utomlands?

För tillfället känns det smidigast med ditt svenska nummer på ett eSIM hos en svensk operatör och sedan växla det fysiska.

Jag har mitt nummer hos 3 och eSIM via dem. Just nu ett Telenor-kort fysiskt i telefonen då det fungerar bra i USA och 3 fungerar bra i Hong Kong. Om jag åker någonstans där Telenor/3 inte fungerar byter jag bara ut det fysiska :)
 

kexxcream

Medlem
För tillfället känns det smidigast med ditt svenska nummer på ett eSIM hos en svensk operatör och sedan växla det fysiska.

Jag har mitt nummer hos 3 och eSIM via dem. Just nu ett Telenor-kort fysiskt i telefonen då det fungerar bra i USA och 3 fungerar bra i Hong Kong. Om jag åker någonstans där Telenor/3 inte fungerar byter jag bara ut det fysiska :)

Möjligt att ha esim med Telenor till iPhone XS? Tycker det är smidigt att det funkar numera i USA också.
 

ekf

Medlem
Telenor och Telia har väl båda sagt att de kommer med eSIM under 2019, får hoppas att det stämmer...
 

Voyageur

Medlem
Ska till Australien om ett par dagar och är i behov av ett sim med data och samtal för 2-3 veckors tid, någon som har några bra tips? Är inte i Sverige för tillfället så att inhandla något hemifrån är kört.
 

Dr. Miles

Expert
Ska till Australien om ett par dagar och är i behov av ett sim med data och samtal för 2-3 veckors tid, någon som har några bra tips? Är inte i Sverige för tillfället så att inhandla något hemifrån är kört.
För samtal vet jag inte men för data roaming, Flexiroam SIM kort kan vara ett alternativ.
Deras 1GB Lite Starter Pack (under 15 dagar) med SIM kort kostar 14,99 USD för tillfället.

Pricing Data Roaming - Flexiroam

De har också paketpriser för surf i olika länder.
T ex 3 GB surf under 15 dagar i Australien kostar 12,50 USD.

Om du har Skype, Viber eller något liknande, kan du ringa genom det också.
 

Lukas2

Medlem
Ska till Australien om ett par dagar och är i behov av ett sim med data och samtal för 2-3 veckors tid, någon som har några bra tips? Är inte i Sverige för tillfället så att inhandla något hemifrån är kört.

När jag var i Perth tidigare i höstas, så gick jag in i första bästa telefonbutik, nu blev det någon som hette Optus. Nu var jag bara där en vecka, så jag tog det billigaste. Kostade väl 30 AUD + 2 AUD för själva sim-kortet. Ha med dig ditt pass, eftersom de måste registrera dig och de hjälper till och starta upp allt. Sen är det bara och köra på. Tog väl typ 10 min. Så var lätt och smidigt.

Prepaid Mobile Phone Plans - Optus
 
Toppen