Senaste nytt

Air France business class ex-US under Thanksgiving 18-28 Nov 2012

Precis har fått nyhetsbrevet och torrbokade JFK-CDG-ARN med AF7 och 8 timmar på CDG. Blev $1895.
AFTHX.jpg

Har man hyfsat med Flying Blue miles så kan man uppgradera till La Premiére och resa som Jacob, dock med A380. Har man lite stålar som samlar damm så går det uppgradera för cash också för lite över $4000. Det finns andra flyg också men endast AF7 och AF6 är A380.

*Fare rules: Fares shown are round-trip including taxes and carrier surcharge. The fares are valid for traveling leaving the US between November 18 and November 23 and for return between November 23 and November 28. Tickets must be booked by September 24, 2012 and require a 60 day advance purchase. There is a minimum stay of 3 days and maximum stay of 10 days. Fares are non-refundable. Changes are allowed for a $400 fee plus fare adjustment fees. Additional baggage fees may apply. Fares are subject to class of service availability and may be changed or withdrawn without notice and are based on the most direct routing to each destination. Additional transfers will increase the fare. Non-stop flights to Europe can be operated by Air France, KLM, Delta Air Lines, or Alitalia
 
Jag har testat följande städer som fungerade: AMS, OSL, ARN, BCN, LHR.
Tittar du på rätt datum.

För de intresserade i fare code: * You will be travelling in Z/J class with fare basis ZKP3US.*
 

Dr. Miles

Expert
Jag har testat följande städer som fungerade: AMS, OSL, ARN, BCN, LHR.
Tittar du på rätt datum.

För de intresserade i fare code: * You will be travelling in Z/J class with fare basis ZKP3US.*

Observera att det är endast J, C, D klasser på Air France flygningar man kan uppgradera med Flying Blue miles.
Jag antar att J klass med denna biljett är intra-Europa flygningar.
Bra sammanställning av hur många poäng som krävs. Här är den sammanställning av de bokningsklasser som krävs för att vara uppgraderingsbara:

AF:
Economy: Y, B, M, U
Premium Economy: S, W
Business: J, C, D

KLM:
Economy: Y, B, M, U

Dessa har redovisats i en anna tråd för ett tag sdan, men tål att upprepas.
 
Toppen