Senaste nytt

Swiss First class award availability?

Pushback

Medlem
Vet någon var man ser tillgång i F på LX?

Varken Awardtravlr eller ANA visar availability i någon klass oavsett man söker 1 dag framåt eller 300 dagar framåt!
 

Pushback

Medlem
Stort tack!

Är den pålitlig? Jag kikade precis på ett par datum och hittar tex 6 seats ZRH-BKK vilket verkar lite väl generöst....
 

Pushback

Medlem
Yes, 6st i O

Jag söker tex utresa 17/9 + retur: 24/9 på sträckan ZRH - BKK.

Läser jag availability fel? Vore väldigt tacksam om Du hinner göra en likadan sökning vid tillfälle...
 

Dr. Miles

Expert
Som det har nämnts i andra trådar, SWISS F award tillgängligheten som man kan se på t ex ExpertFlyer är för Lufthansa Miles&More medlemmar.
Om du inte kan se tillgängligheten på ANA, ofta är det så att det inte går att boka med SAS EuroBonus poäng heller.
 

Senator

Moderator
Det som står är:
"SWISS Award availability reflects availability for Miles & More members. Availability to members of partner airlines may be less."

Men jag har svårt att se om man visar I9 att inte några av dessa är tillgängliga för andra Star medlemmar. O2 är kanske en annan femma.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har ringt till ANA i London.
Hon som svarade sa att hon kunde inte se någon First class award plats på LX180 mellan Zurich och Bangkok på den 17:e september. Trots att ExpertFlyer visar 6 O klass platser tillgängliga.

Screenshot20120911_1.jpg

SAS svarar inte efter 5 minuter så får andra gärna testa om det går att boka med SAS EuroBonus.
 
Last edited:

Pushback

Medlem
Sas hittade inte ens att LX180 flighten finns på detta datum. Hur som helst bad jag dom kika på availability i F på samma flight fast på annat datum, bara för att säkerställa att det är möjligt överhuvud taget!

Vi plockade upp 13 sept som exempel, vilket visade 1 möjlig plats med EB F på LX, så F i LX är uppenbarligen inte omöjligt att boka utanför miles and more ! Jag bad dom samtidigt kika på TG 931 från CDG den 17 okt vilket visar 1 plats i F på ANA vilket USAirways bekräftat idag. Samma flight visar 0 i F via SAS med EB. Detta är givetvis inget nytt fenomen men intressant hur allokeringen är så pass olika inom *A.

Är det någon som vet hur LX availability disponeras inom star (utanför M&M)? Vilka flygbolag får flest platser i premium kabinerna?
 
Toppen