Senaste nytt

90 minuter transfer på Heathrow (SAS-Air Canada), görbart?

henkedio

Medlem
Ska resa till Toronto och har aldrig haft transfer på LHR. Om jag ankommer med SAS och reser vidare med Air Canada, hur stressad behöver jag känna mig över bytet? 1½ timme är det som gäller.
 

nilsson

Medlem
Nu var det väldigt länge sedan jag hade transfer på LHR, men det som brukar vara en stressfaktor är att boarding pass skriver ut boarding time, vilket är väl tilltaget på long haul. Om du bara håller i huvudet att dörren stängs 10 minuter innan pushback (d.v.s. avgångstiden enligt tidtabell) för long haul (och 5 minuter annars) så känns allt genast mindre stressande.
 

Senator

Moderator
1½ timme på LHR

Nu är detta T3 till T3 och det gör livet lite enklare. Måste dock genom säkerhet en gång till och beroende av när på dagen kan det vara rätt mycket folk. Att flyga med SAS från LHR T3 är normalt smärtfritt då man ofta använder gater som ligger ganska nära. Air Canada vet jag inte, så kolla vilken gate det blir och lita på att det tar så pass långt tid att promenera som info säger att det gör.

Den kombinerade SAS/AC Loungen är ganska trevlig
 
Det skall inte vara några problem alls, även om det naturligtvis stundtals kan vara mycket folk i transfer security på T3. AirCanada kan ibland envisas med gater lite längre ut (vilket man även hamnar med SK ibland), men jag tycker inte du behöver känna dig så stressad över det hela.
 

henrik l

Medlem
Ska man se lite krasst på det och du har en genomgående bokning, så har dom ju så att säga godkänt transfertiden är är skyldiga att ta dig till destinationen. Sen kan iofs vara struligt att missa en transfer om man måste vara framme en viss tid.
 

Chrille

Medlem
Jag har nog bytt plan ett dussintal gånger på LHR. Ändå lyckades jag vid senaste besöket hamna ute på trottoaren och tvingades gå in igen via avresehallen. Även om man gjort labyrintköande till en konst i London så borde du fixa din transfer. Det värsta vore väl om du inte hinner gå via vätskekontrollen och trycka en öl när du är i England...
 

NotRyan

Medlem
Det borde inte vara några problem som andra skrivit, en sak bara att tänka på är att du skall följa skyltningen "Flight connections" :) Har du kommit ut på "pass-plazan" får du vända om, gå tillbaka och titta åt vänster efter rätt väg....

Mvh
/NotRyan
 

Traveller

Medlem
Det är fullkomligt lugnt för dig.. Du ankommer inte långt från dit du skall men se till att vara i tid till din Air Canada flight. När du kommer dit så finns stor chans att dom ställer dig en del frågor, jag har funnit det rätt märkligt, när du kommer dill gatten. Dom ber om pass och boardingkort. Detta sker inte varje dag men rätt ofta...
 

Dr. Miles

Expert
Det är ganska tydlig lila skyltning mot Flight Connections. I T3 konvergerar de två huvudarmarna för ankommande passagerare i en huvudgång, och ganska snart därefter är det en skarp 180 sväng höger man skall göra. Om det är lite folk som skall mot transfer så känns det som man går helt fel, men helt rätt är det.

Jo, det är inte tydligt syltad på huvudgången utan det står på sidan.
Jag har hjälpt andra människor som skulle byta till annat plan som inte kunde hitta transfer några gånger där.
Det är ogenomtänkt konstruktion...
 
Toppen