Senaste nytt

Värvningsbonus / kampanj - SAS American Express Elite

Andreas98

Medlem
En vän försökte tidigare idag att ansöka om Elite via en värvningslänk och fick följande meddelande. "Tack för att du har ansökt om SAS Eurobonus American Express Elite Card. Då du redan har ansökt om denna eller en liknande produkt under de senaste 3 månaderna, kan vi inte bevilja din ansökan.".

Han skaffade ett Amex Platinum i juli och har även ett Premium sedan tidigare.

Fick nyligen sas amex classic men efter starkt planerande inser att det kanske inte är rätt kort framöver och hade tänkt uppgradera till premium samt skaffa ett vanligt amex (green eller guld) för mestadels utlandsköp. Måste jag vänta 3 mån mellan vardera ansökningar?
 

squeezen

Medlem
Fick nyligen sas amex classic men efter starkt planerande inser att det kanske inte är rätt kort framöver och hade tänkt uppgradera till premium samt skaffa ett vanligt amex (green eller guld) för mestadels utlandsköp. Måste jag vänta 3 mån mellan vardera ansökningar?
Beror på. Det fastslogs väl att dit citerade case innefattade två kreditprodukter redan? Man kan inte ha fler än två kreditprodukter nämligen. Har du bara ett classic borde det bara vara att tuta och köra!
 

Andreas98

Medlem
Beror på. Det fastslogs väl att dit citerade case innefattade två kreditprodukter redan? Man kan inte ha fler än två kreditprodukter nämligen. Har du bara ett classic borde det bara vara att tuta och köra!

Yes har ett classic och tänkt byta det mot ett premium men inte ansöka om mer än 2. Men från Jeff's svar så verkade det som att man måste vänta 3 månader från senaste ansökningen innan man gör en för ett till kort.
Ber om ursäkt för att detta är lite OT från tråden.
 

squeezen

Medlem
Yes har ett classic och tänkt byta det mot ett premium men inte ansöka om mer än 2. Men från Jeff's svar så verkade det som att man måste vänta 3 månader från senaste ansökningen innan man gör en för ett till kort.
Ber om ursäkt för att detta är lite OT från tråden.
Njae, läs understa meningen av hans inlägg som du citerade samt de efterföljande 5-6 inläggen eller så. Då är åtminstone min tolkning vi fastslog problemet var de två kreditprodukterna och att svaret från kundservice var ett klassiskt ”god dag yxskaft” svar, tagit som ctr+c och ctrl+v (alt cmnd knappen på apple)
 

taxvalp

Medlem
Har SAS Elite och Platinum (båda betalkort) och tänkte låta hustrun (extrakortsinnehavare) värva mig till kreditvarianterna på båda. Vad tror panelen om möjligheten att vi båda får poäng?
 

Kevinator

Medlem
Har SAS Elite och Platinum (båda betalkort) och tänkte låta hustrun (extrakortsinnehavare) värva mig till kreditvarianterna på båda. Vad tror panelen om möjligheten att vi båda får poäng?

Hur går det till? Behöver din fru inte ett Amex-kort till att börja med, för att kunna värva?
 

M.K

Medlem
Kanske man skulle hoppa på AMEX tåget igen. Får jag som värvad dennna gång tre månader gratis samt 22500 extrapoäng efter en viss spend? Sa upp mitt Elite betalkort förra julen och har endast ett platinum-betal kvar. Borde gå att bli värvad då?
 
Last edited:

Najk

Medlem
Kanske man skulle hoppa på AMEX tåget igen. Får jag som värvad dennna gång tre månader gratis samt 22500 extrapoäng efter en viss spend denna gång? Sa upp mitt Elite betalkort förra julen och har endast ett platinum-betal kvar. Borde gå att bli värvad då?

Jag skulle tro det går utmärkt!
 
Toppen