Senaste nytt

Dyrare på Arlanda Express

agehall

Medlem
Helt naturligt, de har ju bilar i city och på ARN. Om du ska ha en stopover i Sollentuna så kostar det extra.. :)
 

Riokalle

Medlem
Det finns en variant om man skall ut på weekendresa.
Ut torsdag eller fredag och hem lördag eller söndag,
biljetten kan bara köpas på nätet men priset 325 kr känns ok.

Sedan skall man inte glömma deras resegaranti om tåget
är försenat mer än två minuter så får man en ny biljet.

Hände mig häromveckan, tåget var 2½ minut försenat
jag fick nya fullprisbiljetter trots att jag köpt det billigare
weekendpriset.


Mvh
 

SK9269

Medlem
De har förstås för lite konkurrens. Om det fanns billigare lika snabba alternativ mellan Stockholm C och Arlanda skulle de ha svårare för att höja priset. Jag åker alltid till och från Arlanda med Arlanda Express när jag pendlar till Stockholm varje vecka och det är för att det går snabbast. Medan jag reser är jag en kostnad för företaget jag jobbar på men när jag kommer fram så är jag en intäkt och med det perspektivet så är det viktigast att komma fram så fort som möjligt och då är Arlanda Express bättre än taxi eftersom det tar längre tid in till Stockholm C. För en person blir det dessutom taxi dyrare.
 
såg denna nyss åk 4 pax från din hemadress för 240:- supershuttle


Sommarkampanj

Med SuperShuttle reser du hela vägen från hemmet, jobbet eller hotellet till terminalen på Arlanda. Det betalar alltid ett fast lågt pris men i sommar är det extra billigt.
Res 4 betala för 1!

Vi hämtar eller lämnar 4 personer på samma adress till priset av 1. Res till exempel 4 personer från Stockholm innerstad till Arlanda Airport för bara 240 kronor. (Ord. pris 537 kr)

Erbjudandet gäller endast resande från/ till samma adress och fram till den 15/8 2011. Vi trafikerar norra och västra Stockholm samt innerstaden.
 

India Alpha

Medlem
Är otroligt glad idag. Ska precis beställa nytt klippkort på arlanda express. Och inser att jag äntligen hittat något som Norge är billigare än Sverige på.
En enkel biljett orabatterad från/till OSL kostar NOK 170/resa vilket motsvarar ca SEK 208. En rabatterad och förskottsbetald (25 resor för 5325) ger ett snittpris på SEK 213/resa.
Jag uppskattar verkligen att bussarna/taxi/shuttles konkurrerar på transporten till ARN. Synd bara att det är så smidigt att resa m tåget.
Det är ju dock som vanligt dåliga kravställare i myndigheter och rättighetsinnehavare som givit Arlanda Express detta sjuka monopol.
 

gdaily

Medlem
Missa inte att man kan åka med SJ också, för 100-150 kr, fast flexibiliteten inte är så bra. Men passar det ihop med min avgång så tar jag alltid SJ-tåget.
 
Toppen