Senaste nytt

Erfarenhet av hotell i Santa Teresa i Rio de Janeiro?

Magino

Medlem
Detta kommer bli första gången jag åker till Rio och kommer endast stanna några nätter. Jag funderar på att bo på ett hotell i Santa Teresa området och undrar om några av er har erfarenheter av det området? Anledningen till att jag funderar på Santa Teresa är att det är halva priset jämfört med Ipanema eller Copacabana och passar min studentbudget bättre.
Det jag vill göra i Rio är att turista och se de vanliga sedvärdigheterna, vet dock inte riktigt vilka alla dessa är och var de ligger ännu.
 

Agö

Medlem
Ingen som varit i Santa Teresa?

Jag har besökt Santa Teresa under dagtid (mest för att man skulle besöka området enligt guideboken då det finns en rätt spektakulär spårväg där som bl a går över en viadukt...). Ett trevligt område dagtid. Jag kan därför inte uttala mig om säkerhet osv. För oss var det dock inte ett alternativ då det mesta vi ville se och göra fanns längs med Ipanema och Copacabana.
 

Magino

Medlem
Jag har besökt Santa Teresa under dagtid (mest för att man skulle besöka området enligt guideboken då det finns en rätt spektakulär spårväg där som bl a går över en viadukt...). Ett trevligt område dagtid. Jag kan därför inte uttala mig om säkerhet osv. För oss var det dock inte ett alternativ då det mesta vi ville se och göra fanns längs med Ipanema och Copacabana.

Jag förstå, kanske finns en bra anledning till varför det är så pass mycket billigare. Det ligger för off. Men tack för inputen.
 
Toppen