Senaste nytt

Hur/var bokar man bäst Stockholm-Wien/Zürich-Stockholm?

Resenären

Medlem
Har för mig hittat min optimala resa: ARN till VIE och retur via ZRH till ARN. Till VIE med Austrian och retur med Swiss.
Men hur bokar jag denna resa bäst? Till VIE i economy och retur i business.
 

090034208

Medlem
Spontant skulle jag säga på lufthansa.se och multi-segment men där kan man väl inte välja olika reseklasser, rätta mig nån som vet! Kanske fungerar hos Swiss hemsida också som hör till lufthansa-group
 

Stefan62

Medlem
När jag kollar på ITA-Matrix så blir ett väldigt liten skillnad i pris att ta business hela vägen.

Mrjet eller expedia är bra boknings-verktyg, men det finns säkert fler.
 

Senator

Moderator
Att kombinera M och C går utmärkt att göra på Swiss.com på tur/retur resor. Dock måste man välja bokningsklass på multi-segment. Mitt tips som alltid om det är lite komplicerat: Swiss tar 250kr för att boka på telefonen. Det är småpengar om man kan få det som man vill
 

Resenären

Medlem
Mitt tips som alltid om det är lite komplicerat: Swiss tar 250kr för att boka på telefonen. Det är småpengar om man kan få det som man vill

Tack för tipsen. Gjorde lite provbokningar på nätet, hos LH kunde jag få ihop antingen i C eller M. Hos LX fanns aldrig alternativet OS från ARN till VIE. Ej heller kunde något pris presenteras; 'ring bokningen'. Hos OS gick det aldrig att få fram VIE->ZRH, utan bokningen envisades med att jag skulle åka tillbaka till VIE, för att sedan åka till ARN. I båda sistnämnda fallen valde jag Lufthansa Group, som bolag.
Sist ringde jag LX och efter 14 minuters kämpande med datorn, så kunde han aldrig få ihop kombinationen M till VIE och C i retur, via ZRH. Han kunde dock boka mig i M och erbjuda "uppgradering" till C från VIE. Flight från VIE i € och från ZRH i CHF. Så det blev lite manuellt ihopräknande innan jag troligtvis skrotar planen på en multisegmentresa :(
 

Resenären

Medlem
Nu är resan bokad enligt mitt ursprungliga önskemål.
Ett samtal till vårt företags affärsresebyrå och det var klart. :)
Definitivt värt den lilla extra bokningskostnaden.
 
Toppen