Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

Fick veta att deras supervisor har semester...
När jag ringde idag svarade någon med att gapskratta i telefonen innan personen svarade ordentligt.
Sommarpersonal...:mad:

Tänk istället... Vad bra att folk har det roligt på jobbet, om än att det kanske inte är så proffesionellt att svara så.
Sommarjobbare eller ej!
 
Tänk istället... Vad bra att folk har det roligt på jobbet, om än att det kanske inte är så proffesionellt att svara så.
Sommarjobbare eller ej!
Jag förespråkar själv att man ska ha roligt på jobbet. Även jag har det på min arbetsplats, men om man har som arbete att svara i telefon så ska man inte skratta kunder i örat när man svarar. Man kan skratta med kunden men inte när man svarar.
 
  • Gilla
Reactions: WTP
De råkade inte säga när M är tillbaka?
Nopp, ringde just för att jag sökte M och fick ett attityd svar att han har semester.
Mejlade M igår men mejlen studsade då den verkar bytt, så täkte att M bytt avdelning/kontor därför ringde jag men var bara borta på semester.
Fick den nya mejlen sen med autosvar.
 
Igår hämtade jag ut en hyrbil på ett uthyrningsställe utanför Stockholm. De hade ringt mig under dagen och förklarat att de stängde kl 15 (sommaröppettider, vanligen kl 17) och att min hyra ju var från kl 15 och ville göra mig uppmärksam på det. Jag sa att jag skulle komma med ett tåg som kom in vid 14-tiden till Stockholm och skulle snabba mig ut dit då innan de hunnit stänga. Tåget var i tid och jag åkte ut direkt (hade tänkt ta det lite lugnt från början och fixat lite annat innan jag åkte ut om de inte ringt och förklarat sina nya öppettider). Till 14:25 hann jag dit och fick bilen men noterade inte att de hade lagt till en dag på hyra eftersom jag nu hämtade ut den 35 minuter för tidigt.

Kan man återlämna den 35 minuter tidigare och få tillbaka de pengarna? Kontoret är stängt nu över helgen, annars hade det ju varit enklast att kontakta dem direkt förstås.

Någon annan som har varit med om något motsvarande och hur gick det då i sådana fall?

Hade jag vetat det hade jag ju så klart väntat 10 minuter men jag var ju så stressad av att de skulle stänga så jag tyckte jag gjorde dem en tjänst som var där lite tidigare än vad jag hade avtalat.
 

agehall

Medlem
Jag skulle inte få panik över det där. Åk ut och lämna bilen lika mycket för tidigt och förklara att du förväntar dig att de justerar fakturan till ursprungliga 3 dygn. Om de vägrar så förklarar du att du dör upp tidigt enbart eftersom de stressade dig.
 
Toppen