Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Carlos

Medlem
Är det bara jag som upplever att det är minst fot och benplats på ensamsätena med jämna radsnummer då böjningen av själva planet liksom har upp en del av utrymmet. Helst väljer jag rad ett, om det inte finns väljer jag udda radsnummer (om jag inte sitter med kompanjon i mitten, då kvittar det) Tankar på det?
 

bankb

Medlem
Är det bara jag som upplever att det är minst fot och benplats på ensamsätena med jämna radsnummer då böjningen av själva planet liksom har upp en del av utrymmet. Helst väljer jag rad ett, om det inte finns väljer jag udda radsnummer (om jag inte sitter med kompanjon i mitten, då kvittar det) Tankar på det?

Länge sedan jag flög SAS business class, men nu har jag två sträckor, eller strax två. Flög på rad 2 förra flighten och sitter rad 1 nu. Upplevde att det var lite trångt på rad 2 för benen, då är jag inte den mest välvuxna personen. Men gillar ju avskildheten mycket bättre på rad 2 än 1. Får se hur det blir under resan med spring vid sätet.
 

Lauda 777

Medlem
Men det är väl svårt att hitta en seating ombord i C hos SAS som har ett kortare avstånd mellan sätena?

Flög 1D och 1F med sambon för ett tag sen. Tycker att man hade ganska dåligt kontakt. Har en sväng nu i augusti till New York då vi provar 1A och 1D, varsin sida av gången.
 

bankb

Medlem
Flög 1D och 1F med sambon för ett tag sen. Tycker att man hade ganska dåligt kontakt. Har en sväng nu i augusti till New York då vi provar 1A och 1D, varsin sida av gången.


Tror absolut varsin sida av gången är bättre än mittplatsen om man reser två. Själva avlastningsbordet är ju bredare än gången, och man behöver inte ha en vägg mellan.

Föredrar verkligen de stolar ex thai har på mittplatserna, framförallt bättre när vi reser med våra barn.
 

JacobGBG

Medlem
Enda anledningen att välja mitt-stolarna torde ju vara om man reser som ett par, annars så känner jag att den tillagda komforten och rymden med enkelsätena slår dessa i alla kategorier.
 

emj84

Medlem
Tror absolut varsin sida av gången är bättre än mittplatsen om man reser två. Själva avlastningsbordet är ju bredare än gången, och man behöver inte ha en vägg mellan.

Föredrar verkligen de stolar ex thai har på mittplatserna, framförallt bättre när vi reser med våra barn.
Håller med att det kan vara fördelaktigt med varsin sida gången, men samtidigt är man ju mer "ostörda" med mittenplatserna och utrymmet som är ens eget är tydligt.
I augusti skall vi åka med infant och då valt 1D och 1F för att då kunna ha benutrymmet som "lekyta"
 

Canadien

Medlem
Håller med att det kan vara fördelaktigt med varsin sida gången, men samtidigt är man ju mer "ostörda" med mittenplatserna och utrymmet som är ens eget är tydligt.
I augusti skall vi åka med infant och då valt 1D och 1F för att då kunna ha benutrymmet som "lekyta"
1H har ju bassinet för infant? Eller är barnet för stort?
 
Hej,
Har precis bokat Business till New York med sambon, har förbokat plats 1D och 1F. Jag är nästan 2m lång, är dessa de bästa sätena för oss? Såg någon som rekommenderat 1A och 1D istället om man reser som par, är det bättre?
 
Toppen