Senaste nytt

Efterlysning: Den underhållande artikeln om Thai First?

rodstrom

Medlem
Söker en härlig och underhållande artikel / inlägg (?) om Thai och dess sunkiga C/F.

Lyckas dock inte hitta den, någon som minns titel, länk till denna? Det var här på forumet.


Mvh
 
:) Varje gång när jag måste flyga igen kommer jag ihåg följande klassikern:
Fortfarande har jag svårt att förstå varför vuxna människor måste jagas upp två timmar innan landning för att inmundiga ljummen, seg, skivad gris med något som skall påminna om äggstanning vilken troligtvis åkt ett och annat varv jorden runt med hänsyn till konsistens och smak.
 

apknug

Medlem
Lite "kul" är det också att det vara SAS som lärde upp thai airways. Redan på 1960 talet när SAS hade 30% av thai airways visade SAS Thailändarna att man bygger ett mäktigt flygbolag med statligtägande , monopolstatus, urusel service samt massor med nepotism hos personalen som finns till för någon helt annan än resenärerna.

Vissa tendenser hos odräglig barn brukar kännas igen från föräldrarna.
 

Alf

Medlem
Lite "kul" är det också att det vara SAS som lärde upp thai airways. Redan på 1960 talet när SAS hade 30% av thai airways visade SAS Thailändarna att man bygger ett mäktigt flygbolag med statligtägande , monopolstatus, urusel service samt massor med nepotism hos personalen som finns till för någon helt annan än resenärerna.

Vissa tendenser hos odräglig barn brukar kännas igen från föräldrarna.

Nja, nu tycker jag du överdriver. Det SAS främst lärde ut var att utbilda piloter och tekniker. Det var på den tiden betydligt viktigare att lära ut flygsäkerhet till den tidens Asiatiska bolag än service till passagerare.
Jag åkte på 70-talet ganska mycket mellan CPH-BKK med både SAS och Thai och servicen på båda bolagen var helt OK. Fanns ju ingen businessklass på den tiden så det var ju ekonomi som gällde.

Det är ju på de senaste fem åren Thai har blivit sämre och SAS har blivit bättre. SAS har verkligen blivit bra i business på långlinjerna i samband det blev ny kabin.
 

mankse

Medlem
Håller helt med om att SAS har blivit bättre men inte att Thai har blivit sämre för de har aldrig varit bra i mina lgon
OT galore: Jag vill ju inte vara den som är den, men i mitt tycke är det ett lotteri om du får en bra upplevelse på SAS long haul, under förutsättning att du
1) åker i Business eller i Plus
2) får en besättning som vaknat på rätt sida och inte för ett lågintensivt krig mot varandra och tar ut det på passagerarna.
På korta sträckor med SAS har jag svårt att se någon skillnad mellan att åka Plus/Go och att tillbringa några timmar i lastutrymmet på valfri isbrytare.

Varning för viss raljans. Sitter just nu inklämd på flight mellan LHR och ARN, önskandes att jag tagit en roddbåt över Nordsjön istället.
 
Toppen